علی نیکزاد در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: روند طولانی و سختی را در تصویب منطقه آزاد تجاری و صنعتی استان اردبیل سپری کردیم و بنده به نمایندگی از مجلس با حضور در جمع اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام روند بررسی و تصویب را مورد رصد و توجه قرار دادم. وی تصریح […]

علی نیکزاد در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: روند طولانی و سختی را در تصویب منطقه آزاد تجاری و صنعتی استان اردبیل سپری کردیم و بنده به نمایندگی از مجلس با حضور در جمع اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام روند بررسی و تصویب را مورد رصد و توجه قرار دادم.

وی تصریح کرد: در ماه‌های اخیر با محوریت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل پیگیری استاندار و دیگر نمایندگان استان سعی کردیم تا رایزنی را با رئیس مجمع و اعضای آن انجام دهیم تا بالاخره با وجود همه فراز و نشیب‌ها تصویب منطقه آزاد در مجمع تشخیص مصلحت نظام به سرانجام برسد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در مراحل اولیه، تصویب منطقه آزاد منطفی به نظر می‌رسید اما با صحبت و اغنای اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام سعی کردیم تا رأی اکثریت اعضای مجمع را بگیریم تا شرایط اجرا و تأیید نهایی در راه‌اندازی منطقه آزاد به عنوان مطالبه اصلی مردم استان شکل قانونی به خود بگیرد.

نیکزاد محدوده منطقه آزاد را ۱۰ هزار و ۶۰۰ هکتار اعلام کرد و افزود: تنها قید تصویب منطقه آزاد تعیین حدود و ثغور این منطقه از سوی دولت است که امیدواریم با رایزنی‌هایی که در مجلس انجام می‌دهیم تا دو هفته آینده مقدمات این کار با سفر کارشناسان و متولیان امر به منطقه به انجام برسد.

وی مزایای منطقه آزاد را برای اهالی استان به ویژه ایجاد فرصت‌های اشتغال جدید برای جوانان بسیار مؤثر و مفید دانست و خاطر نشان کرد: در منطقه آزاد در کنار تقویت نظام صادرات و واردات مشوق‌هایی برای سرمایه‌گذاری و معافیت‌های مالیاتی، گمرکی و بیمه‌ای در نظر گرفته شده که همه این عوامل و عناصر به نفع اهالی مرزنشین استان اردبیل خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع