معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر تعداد دوربین‌های ثبت تخلف در جاده‌های استان اردبیل در حد قابل قبول نبوده و نیاز به افزایش دارد.

بهروز ندایی ظهر امروز در جلسه مرکز کنترل برون شهری اردبیل اظهار داشت: یکی از عوامل مهم در کاهش تصادفات و تخلفات جاده‌ای، نصب دوربین‌های ثبت تخلف در جاده‌های استان است که تعداد آن باید افزایش یابد تا بتوانیم شاهد اینحوادث و تخلفات در استان باشیم.

وی بیان کرد: هر چه فاصله محل قرارگیری این دوربین‌ها، به ویژه در نقاط حادثه‌خیز استان کاهش یابد، میزان تصادفات و تلفات ناشی از آن تا حد زیادی کاهش خواهد یافت و می‌توانیم آمارهای موجود تلفات و تصادفات را در محورهای مواصلاتی استان کاهش دهیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با اشاره به بررسی‌های کارشناسی در این زمینه افزود: باید تعداد دوربین‌های مورد نیاز و محل نصب آنها از طریق اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راه استان اعلام شود تا بر مبنای آن شاهد راه‌اندازی دوربین‌های جدید در جاده‌های استان باشیم.

ندایی گفت: متاسفانه برخی دوربین های موجود در جاده‌ها، بدون استفاده باقی مانده‌اند که باید با دوربین‌های دیگر و نیز دوربین‌هایی که در آینده نصب خواهند شد، تجمیع شوند و در این حوزه شاهد اقداماتی برای ساماندهی این سامانه‌ها باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در مورد امکانات و توانایی دوربین‌های جدید و نحوه نصب و راه‌اندازی آن‌ها تصریح کرد: هر چه بتوانیم از این دوربین‌ها در محورهای مواصلاتی و جاده‌های استان برخوردار باشیم شاهد کاهش تخلفات خواهیم بود که با توجه به این مهم افزایش دوربین‌ها در جاده‌ها پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/