علی نیکزاد در حاشیه افتتاح آزمایشی عرشه اصلی پل قدس در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: آنهایی که در طرحی و اجرای این پل اعم از کارگران، پیمانکاران، مدیریت شهری، شهرداران سابق و مسئولان همت داشتند، قدردان هستیم و بر این شعار تاکید می‌کنیم که با همت بالا می‌توان هر کاری […]

علی نیکزاد در حاشیه افتتاح آزمایشی عرشه اصلی پل قدس در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: آنهایی که در طرحی و اجرای این پل اعم از کارگران، پیمانکاران، مدیریت شهری، شهرداران سابق و مسئولان همت داشتند، قدردان هستیم و بر این شعار تاکید می‌کنیم که با همت بالا می‌توان هر کاری را به سرانجام رساند.

وی ضرورت توجه به مدیریت جهادی را در این حوزه یادآور شد و تصریح کرد: پیشرفت هر پروژه بر اساس زمانبندی انجام شده باید با دقت و سرعت به سرانجام برسد و ما توجه جدی به فصل عمران شهری داریم.

نایب رئیس شورای شهر اردبیل گفت: دولت سیزدهم در کنار شورا و شهرداری تلاش می‌کند تا فصل عمران شهری را به شایستگی به جلو ببرد و ما نیز در کنار اعضای شورای شهر و شهرداری سعی خواهیم کرد تا بهترین بستر توسعه متوازن را در شهر اردبیل فراهم کنیم.

نیکزاد افزود: علی‌رغم قدمت تاریخی و تاریخچه بی‌نظیر اردبیل که بر گردن هر ایرانی حق بزرگی دارد، شهر اردبیل متأسفانه در بحث مدیریت شهری عقب مانده و انتظار می‌رود در دوره جدید استانداری اردبیل کارها با وحدت و همگرایی بیشتر و سرعت مطلوب‌تر به پیش برود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما باید در بحث عمران شهری اعم از تجهیز و توسعه ناوگان عمومی، جمع‌آوری زباله، مبلمان شهری و سایر بخش‌ها به نحوی عمل کنیم تا ضمن جلب رضایت مردم توزیع امکانات بر مبنای عدالت در مناطق مختلف شهر انجام شود.

نیکزاد از پیگیری‌ها برای تبدیل پادگان اردبیل به پارک عمومی شهر خبر داد و اضافه کرد: با تلاش نمایندگان، پیگیری شورا، شهرداری و استانداری اردبیل مساعدت لازم را فراهم می‌آوریم تا این پادگان به پارک عمومی تبدیل شود.

وی در مورد تغییر کاربری پارک شریعت در اردبیل نیز بیان کرد: موضوع در حال پیگیری است و امیدواریم با توافق نهایی در این زمینه این نقطه از شهر نیز به تنفس‌گاه شهری تبدیل شود.

نیکزاد ادامه داد: ما دنبال استفاده از فرصت‌های جدید برای تقویت عمران شهری و بهبود سیمای اردبیل هستیم و در این زمینه در سطح ملی پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم و امیدواریم سرعت تحولات در شهر اردبیل به شکل مطلوب باشد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این برای ما اسباب شرمندگی است که مسئولانی از کشور به اردبیل سفر کنند و هنگام بازگشت از شرایط نامناسب شهر اردبیل و نابسامانی سیمای این شهر گله‌مند باشند در حالی که به نظر می‌رسد اردبیل در سال‌های اخیر از توسعه متوازن شهری و عمران این بخش عقب مانده است.

وی ضرورت تفویض اختیارات بیشتر به شهرداری در پیگیری امور از سوی شورای شهر را یادآور شد و تصریح کرد: نمونه کار جهادی را در تکمیل پل قدس به عینه می‌بینیم که به رغم تلاش گذشتگان در کمتر از یک ماه این پروژه به سرانجام رسید در حالی که انتظار می‌رفت پل قدس در مدت زمان شش ماه تا یک سال اجرایی شود.

نیکزاد طولانی شدن این پروژه را فاقد معنا و مفهوم خاص دانست و گفت: این پروژه در حال حاضر نیز افتتاح رسمی نمی‌شود بلکه به صورت آزمایشی زیر بار ترافیک رفته و بعد از تکمیل رمپ‌ها و لوپ‌ها در سفر مسئولان ارشد کشوری افتتاح خواهد شد تا ما بتوانیم برای توسعه عمران شهری در سفر مسئولان منابع اعتباری بیشتری را جذب کنیم.

نایب رئیس شورای شهر اردبیل افزود: اگر در بخش عمران شهری کمک‌ها و منابعی را از ردیف ملی برای استان سرازیر کردیم فقط از باب کمک به راحتی شهروندان و توسعه پایدار شهر اردبیل است و انتظار می‌رود در سریع‌ترین زمان کمیسیون‌های قانونی زمینه تعیین تکلیف پادگان ارتش و باغ شریعت را در اردبیل فراهم کنند.

انتهای پیام/

منبع