به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از الجزیره، مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه ای تصویب کرد که در آن از روسیه خواسته شده تا فوراً عملیات نظامی خود در اوکراین را متوقف کند. این قطعنامه تاکید می کند که محاصره شهرهای اوکراین به ویژه «ماریوپل» اوضاع انسانی شهروندان اوکراینی را بدتر و وخیم […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از الجزیره، مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه ای تصویب کرد که در آن از روسیه خواسته شده تا فوراً عملیات نظامی خود در اوکراین را متوقف کند.

این قطعنامه تاکید می کند که محاصره شهرهای اوکراین به ویژه «ماریوپل» اوضاع انسانی شهروندان اوکراینی را بدتر و وخیم تر می کند.

این قطعنامه با ۱۴۶ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۳۸ رأی ممتنع به تصویب رسید. ایران جزو کشورهایی بود که به آن رأی ممتنع داد.

مجمع عمومی سازمان ملل تصمیم گرفت تا درباره پیش نویس قطعنامه جنوب آفریقا درباره اوکراین رای گیری نکند.

گفتنی است که «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل روز گذشته اعلام کرده بود که شورای امنیت سازمان ملل فرصت دارد تا پیش نویس قطعنامه ای ضروری درباره اوضاع انسانی اوکراین را تصویب کند.

نماینده روسیه در سازمان ملل همچنین اظهار داشت: غربی ها اصر داشتند تا مواردی را علیه روسیه در متن پیش نویس قطعنامه شورای امنیت بگنجانند.

وی تصریح کرد که تصویب پیش نویس قطعنامه فرانسه و مکزیک درباره تحولات اوکراین، اوضاع در این کشور را بیش از پیش دشوار می کند و واقعیتی دروغین از آنچه در اوکراین روی می دهد را به تصویر می کشد.

انتهای پیام/

منبع