به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، علیرضا نعمت سلطانی بعد از ظهر جمعه در آئین افتتاح مجموعه تصفیه خانه فاضلاب شهرستان نیر اظهار کرد: مجموعه تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت ۸۰ متر مکعب در شبانه روز باهدف تصفیه فاضلاب خانگی در بخش‌هایی از شهرستان نیر وارد مدار بهره‌برداری شد. وی با بیان اینکه این پروژه […]

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، علیرضا نعمت سلطانی بعد از ظهر جمعه در آئین افتتاح مجموعه تصفیه خانه فاضلاب شهرستان نیر اظهار کرد: مجموعه تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت ۸۰ متر مکعب در شبانه روز باهدف تصفیه فاضلاب خانگی در بخش‌هایی از شهرستان نیر وارد مدار بهره‌برداری شد.

وی با بیان اینکه این پروژه در استان اردبیل به جهت ساماندهی بهداشتی و حفظ محیط زیست در محدوده سد یامچی برنامه‌ریزی شده است، گفت: روش سیستم تصفیه در این پروژه در نوع خاص و به روش لجن فعال است که در روستای جوراب و محدوده سد یامچی افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل بیان کرد: مجموعه تصفیه خانه فاضلاب در واقع یک تصفیه‌خانه کامل با تمام واحدهای فرآیندی در ابعاد کوچک است که فاضلاب و پساب را گندزدایی می‌کند و هرگونه آلودگی درون آن را از بین می‌برد.

نعمت‌سلطانی ادامه داد: این مجموعه به گونه‌ای طراحی شده است که پساب آنها قابلیت رسیدن به استانداردهای سازمان حفاظت از محیط زیست را دارا بوده و آن را برای تخلیه در طبیعت آماده می‌کند.

وی افزود: از جمله مزایای این تصفیه خانه اشغال فضای کم، راندمان و بازدهی بالا، عدم انتشار بوی بد و نامطبوع در محیط، دارای استهلاک پایین و قیمت مقرون به صرفه است.

انتهای پیام/

منبع