به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود ۴۳۰ هزار پرونده در طول یکسال در دادگستری استان رسیدگی شده که تعداد ۱۰۰ هزار پرونده آن مربوط شوراهای حل اختلاف است که خوشبختانه با تلاش و کوشش اعضا و دبیران شورای حل اختلاف ۲۸ هزار فقره با […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود ۴۳۰ هزار پرونده در طول یکسال در دادگستری استان رسیدگی شده که تعداد ۱۰۰ هزار پرونده آن مربوط شوراهای حل اختلاف است که خوشبختانه با تلاش و کوشش اعضا و دبیران شورای حل اختلاف ۲۸ هزار فقره با صلح و سازش مختومه شده است.

وی افزود: یکی از اقدامات شاخص شوراهای حل اختلاف به ویژه کار گروه جهادی استان اخذ ۱۷ مورد رضایت در سال گذشته در اجرای حکم قصاص بوده است.

رئیس کل دادگستری استان پیشگیری از وقوع جرم را یک اصل پذیرفته شده دانست که طبق قانون بر عهده قوه قضائیه گذاشته شده و در دادگستری استان اقدامات قابل توجهی در این راستا برداشته شده است که نمود موفق و اخیر آن اقدام قابل قبول و مطلوب ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان بود که خوشبختانه با هماهنگی صورت گرفته شاهد برگزاری انتخابات با کمترین تخلفات در استان بودیم به طوری که فقط برای ۴ نفر در استان پرونده تشکیل شده و در حال رسیدگی است.

حجت‌الاسلام کثیرلو گفت: یکی از ابتکارات لازم در راستای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی راه اندازی ۱۷ گشت تلفیقی قضائی و انتظامی در اردبیل و ۳۵ گشت در سراسر استان بود که توانست از بسیاری از تخلفات پیشگیری نماید.

وی همچنین یادآور شد: از اقدامات مهم دستگاه قضائی استان بهره مندی بیشتر از فناوری‌های نوین است به طوری که در استان علاوه بر افزایش دادرسی‌های الکترونیکی، هم اکنون بیش از ۹۵ درصد اوراق قضائی از طریق الکترونیکی ابلاغ می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان با قدردانی از زحمات و تلاش‌های اصحاب رسانه و قلم در اطلاع رسانی و آگاهی دهی به مردم خاطرنشان کرد: رسانه زبان گویای مردم و آزادی بیان حق مردم است، بنابراین ظرفیت بسیار بالایی در اختیار اصحاب رسانه در جامعه قرار دارد که باید به نحو مطلوب از آن در راستای اطلاع رسانی به مردم استفاده شود.

حجت‌الاسلام کثیرلو در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین و تشریح برنامه‌های ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه پرداخت و اظهار کرد: یکی از مهمترین رویکرد دستگاه قضائی استان حرکت بر مدار سند تحول قضائی است که در آن وظایف و اهداف به طور کلی و جزئی ترسیم شده و در استان نیز بر اجرای صحیح و اصولی این سند تاکید می‌گردد.

رئیس کل دادگستری استان همچنین با اشاره شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری به سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی ها نامگذاری شده است به اقدامات دادگستری استان در این راستا پرداخت و افزود: در راستای حمایت قضائی از سرمایه گذاری و رونق تولید و اشتغال در استان، خوشبختانه بسیاری از واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد استان به همت پی گیری های قضائی و همکاری دستگاه‌ها و نهادهایی اجرایی دوباره به چرخه فعالیت باز گشته اند. که مهمترین آنها اقدامات و پی گیری های دستگاه قضائی استان در خصوص شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان و سبلان پارچه اردبیل بود.

حجت‌الاسلام کثیرلو امنیت را خط قرمز دستگاه قضائی دانست و گفت: بنابراین با هرگونه اخلال در امنیت و آرامش مردم در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی به شدت برخورد می‌شود.

انتهای پیام/

منبع