به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سیدصولت مرتضوی در نشست هم‌اندیشی با فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی و اعضای احزاب حوزه کار و تولید با حضور رؤسای تشکل‌های سیاسی کارگری، احزاب کار و تولید و نمایندگان فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، با […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سیدصولت مرتضوی در نشست هم‌اندیشی با فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی و اعضای احزاب حوزه کار و تولید با حضور رؤسای تشکل‌های سیاسی کارگری، احزاب کار و تولید و نمایندگان فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، با تبیین فضیلت‌های ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: رمضان به عنوان خجسته‌ترین و بهترین ماه در اسلام شناخته شده و فضای معنوی و روحانی این ماه مبارک بستری مناسب به شمار می‌رود تا مؤمنان و حق‌طلبان درگاه حق با تمسک به معبود بی‌همتا و به جای آوردن تکالیف الهی از برکات و فضایل این ماه عزیز بهره ببرند.

وی افزود: اهتمام به تحقق عدالت اجتماعی و رفع دغدغه نیازمندان در این ماه مبارک از طرف همه بخش‌های دولتی و خصوصی مبارک و شایسته تقدیر است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که دولت مردمی در شرایط سخت رشد اقتصادی، روی کار آمد، گفت: در پایان دولت قبل، افزایش هزینه ها و تعهدات بدون بدون پیشتوانه منجر به کسری ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی صندوق‌های بازنشستگی شده بود.

مرتضوی با اشاره به این‌که دولت سیزدهم، صندوق ها را با ۱۰۰۰ همت کسری تحویل گرفت، افزود: دولت مردمی به ارجحیت مصلحت کشور بر منفعت گروهی اعتقاد دارد و حذف ارز ترجیحی نیز با همین سیاست دنبال شد.

وی بیان کرد: هدایت روحانیت معزز و درایت اندیشمندانه مقام معظم رهبری سبب شد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مسیر ثبات و رشد اقتصادی قرار گیرد.

وزیر کار، پرداخت بدهی سازمان تأمین اجتماعی به نظام بانکی را از مهم‌ترین اقدامات برای رفع ناترازی صندوق‌ها عنوان کرد و گفت: تأمین منابع پایدار برای صندوق‌های بازنشستگی به صورت ویژه در دستور کار است.

مرتضوی به طراحی‌های شوم دستگاه‌های غربی برای تشدید بحران در کشور اشاره کرد و افزود:‌ با یاری خداوند منان به خوبی از این مرحله تاریخی نیز عبور کردیم.

وی به موارد مطرح شده در خصوص میزان افزایش حداقل دستمزد اشاره کرد و گفت: تصمیمات منفعت‌طلبانه دولت‌های گذشته سبب شد، تعیین میزان حداقل دستمزد در کشور تورم‌زا باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت:‌ کنترل ارز و راه‌اندازی تعاونی‌های مسکن کارگری از مواردی است که برای جبران بخشی از مطالبات به حق جامعه کارگری دنبال می‌کنیم.

مرتضوی به سیاست‌های دیپلماسی فعال منطقه‌ای دولت اشاره کرد و گفت: ایران‌هراسی پروژه‌ای فعال در منطقه بوده است.

وی افزود: اقتصاد ایران باید استراتژی خود را برای پیشرفت و توسعه در قرن جدید مشخص کند و فرمایش رهبر معظم انقلاب در بیان شعار سال برای رسیدن به این هدف است.

وزیر کار گفت:‌ حمایت از تشکل‌های صنفی می‌تواند به بستری برای توسعه اقتصادی و تحقق شعار سال تبدیل شود.

در ابتدای این نشست جمعی از تشکل‌های کار و تولید و نمایندگان فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، مهم‌ترین موارد و مطالبات خود را با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کردند.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار