به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، هاشم علایی با اشاره به اینکه اداره کل استاندارد بر کلیه کالاهای وارداتی و صادراتی مشمول مقررات استاندارد اجباری در مبادی رسمی منطقه نظارت دارد، اظهار کرد: در نیمه اول امسال ۱۵۸ فقره گواهینامه اظهارنامه صادراتی و وارداتی در استان صادر شده که در این راستا تشدید نظارت بر […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، هاشم علایی با اشاره به اینکه اداره کل استاندارد بر کلیه کالاهای وارداتی و صادراتی مشمول مقررات استاندارد اجباری در مبادی رسمی منطقه نظارت دارد، اظهار کرد: در نیمه اول امسال ۱۵۸ فقره گواهینامه اظهارنامه صادراتی و وارداتی در استان صادر شده که در این راستا تشدید نظارت بر کالاهای وارداتی و صادراتی مشمول مقررات استاندارد اجباری نیز تشدید شده است.

وی افزود: ۱۰۳ فقره از این اظهارنامه‌ها از نوع انطباق با کالاهای وارداتی و ۵۵ فقره نیز از نوع انطباق با کالاهای صادراتی بوده است.

مدیرکل استاندارد استان تصریح کرد: بیشترین اقلام صادراتی شامل خرما، کشمش، سنگ‌های ساختمانی، رویه درب، زغال آخال، الیاف مصنوعی، نمک غیر خوراکی و…. بوده است که پس از ارزیابی و بررسی کارشناسان این اداره کل به مقصد کشورهای روسیه، گرجستان، عراق و جمهوری آذربایجان صادر شده است.

علایی با بیان اینکه کنترل کیفی کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری و جلوگیری از صدور کالاهای نا مرغوب به منظور فراهم کردن امکان رقابت با کالاهای مشابه خارجی و حفظ بازارهای بین المللی از وظایف مهم سازمان ملی استاندارد ایران است، اظهار کرد: کنترل کیفیت کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری به منظور حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نا مرغوب خارجی نیز از جمله وظایف سازمان تعریف شده است.

انتهای پیام/

منبع