فرماندار گرمی گفت: باید تشدید کنترل به منظور اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری از بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، در این جلسه فرماندار شهرستان گرمی خواستار اتخاذ تمهیدات لازم و همکاری کلیه دستگاه‌ها با اداره دامپزشکی به منظور پیشگیری از بیماری شد.

حسین مولایی تشکیل و آمادگی ستاد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و آشنایی دستگاه‌ها با وظایف خود و همچنین پایش سواحل، رودخانه‌ها و تالاب و دریاچه گیلارلوی شهرستان و گزارش سریع هرگونه تلفات احتمالی به اداره دامپزشکی را از اقدامات بسیار مهم ذکر کرد.

فرماندار گرمی با تاکید بر اینکه در سطح شهرستان موردی از ابتلا به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مشاهده نشده است؛ اما رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از اهمیت خاصی برخوردار است؛ افزود: تدابیر لازم برای پیشگیری از این بیماری در سطح شهرستان گرمی اتخاذ می‌شود.

رئیس شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان گرمی نصب بنرهای آموزشی و هشداردهنده در اماکن پر تردد شهرستان به منظور آشنایی شهروندان با بیماری و پیشگیری از آن را حائز اهمیت دانست و بر آگاه‌سازی و اطلاع رسانی در خصوص این بیماری با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و کانال‌های خبری تاکید کرد.

انتهای پیام/