سید حامد عاملی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون تسهیلات خوبی از محل تبصره ۱۸ به واحدهای تولیدی پرداخت شده که این روند با سرعت بیشتری تا پایان امسال ادامه خواهد داشت. وی تصریح کرد: از محل تبصره ۱۸ پرداخت تسهیلات تاکنون به مبلغ ۶۹۳ میلیارد تومان انجام […]

سید حامد عاملی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون تسهیلات خوبی از محل تبصره ۱۸ به واحدهای تولیدی پرداخت شده که این روند با سرعت بیشتری تا پایان امسال ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: از محل تبصره ۱۸ پرداخت تسهیلات تاکنون به مبلغ ۶۹۳ میلیارد تومان انجام شده و این حرکت تقویت و توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی را به همراه داشته است.

استاندار اردبیل ضرورت تلاش بیشتر برای بهره‌مندی حداکثری استان از این تسهیلات را در فرصت باقیمانده یادآور شد و گفت: واحدهای صنعتی و تولیدی که نیاز جدی به بهره‌مندی از تسهیلات کم بهره دارند، می‌توانند از این منابع استفاده کرده و با بازپرداخت این وام در مهلت تعیین شده به روند پرداخت منابع برای سایر واحدها نیز کمک کنند.

عاملی افزود: با برگزاری منظم جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید سعی بر این است تا موانع بانکی، اداری و اجرایی از پیش روی واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران برداشته شود.

وی از تسهیل فرآیند صدور مجوزها در حوزه کسب و کار خبر داد و خاطرنشان کرد: استان اردبیل گام‌های مؤثری را در سال‌جاری در این حوزه برداشته و در حال حاضر در کمتر از سه روز مجوزهای لازم برای سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف صادر می‌شود که تلاش خواهیم کرد تا پایان امسال این مدت زمان را به کمتر از ۲۴ ساعت تقلیل دهیم.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: عمده بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات حمایتی از واحدهای تولیدی را آغاز کردند و بهتر است بدون در نظر گرفتن منابع و مصارف پرداخت تسهیلات برای واحدهای تولیدی مورد حمایت قرار گیرد.

استاندار اردبیل بیان کرد: در سال «تولید، ‌ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» انتظار این است که واحدهای فعال در این بخش بیشتر مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرند که تاکنون در این زمینه ۲۵ واحد تولیدی در استان از پشتیبانی‌های اداری، اجرایی و بانکی بهره‌مند شده‌اند.

انتهای پیام/

منبع