سید حامد عاملی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: ثبت سفارش ماشین‌آلات کارخانه با پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انجام شده و سازمان صمت مقدمات کار را در این زمینه فراهم کرده است. وی نیاز این واحد صنعتی را در بهره‌مندی از ۶ میلیون دلار تسهیلات ارزی یادآور شد و تصریح کرد: ۳۰ […]

سید حامد عاملی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: ثبت سفارش ماشین‌آلات کارخانه با پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انجام شده و سازمان صمت مقدمات کار را در این زمینه فراهم کرده است.

وی نیاز این واحد صنعتی را در بهره‌مندی از ۶ میلیون دلار تسهیلات ارزی یادآور شد و تصریح کرد: ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات ریالی نیز قرار است از طریق بانک عامل در اختیار این واحد بزرگ صنعتی در استان قرار گیرد.

استاندار اردبیل به حل مشکل زمین این واحد صنعتی و تأمین سایر زیرساخت‌ها اشاره کرد و گفت: با همکاری سرمایه‌گذار قرار است برق ۷ مگاواتی و گاز مورد نیاز از طریق ایستگاه در حال احداث تأمین شود که مقرر شد در این فرآیند تسهیل بیشتری به وجود آید.

عاملی در مورد احداث پست ۶۳ کیلوولت در منطقه ویژه اقتصادی و شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل افزود: از محل سفر رئیس جمهور قرار است برای این ۲ منطقه پست ۶۳ کیلوولت احداث و صنعتگران از مزایای این زیرساخت استفاده کنند.

وی با انتقاد از رفتارهای سلیقه‌ای و اجرای قوانین سختگیرانه بانکی برای سرمایه‌گذاران و کارآفرینان خاطر نشان کرد: باید حمایت همه‌جانبه از تولید نه در زبان بلکه در عمل تحقق پیدا کند که بار دیگر در جلسات شورای گفت‌و گو و ستاد تسهیل از بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی می خواهیم تا بروکراسی اداری و قوانین مخل را شناسایی و نسبت به رفع آن اقدام کنند.

استاندار اردبیل از تشکیل کمیته شناسایی و رفع قوانین مخل در سطح استان با همکاری اتاق بازرگانی خبر داد و اضافه کرد: قرار شد در سهولت کار سرمایه‌گذاران و بهبود فضای کسب و کار این اقدام با نظارت دقیق آغاز شده و سرانجام خوبی را تا پایان سال شاهد و ناظر باشیم.

انتهای پیام/

منبع