مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: سد عمارت با حجم مخزن ۱۸۲ میلیون متر مکعب از نظر حجمی بزرگترین سد استان اردبیل است که با بهره‌برداری از این سد امکان آبیاری حدود ۳۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان‌های انگوت و گرمی فراهم شده و از خروج منابع آبی کشور از مرزها جلوگیری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، علی حیدری اناری ظهر چهارشنبه در بازدید از طرح‌های سدسازی در شمال استان اردبیل اظهار کرد: با اتمام عملیات متعدد سدسازی در اردبیل شاهد ذخیره‌سازی کافی آب در پشت این سدها خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت ۵۴ درصدی عملیات ساماندهی رودخانه مرزی بالهارود در گرمی شاهد سرعت اجرای این پروژه هستیم، تصریح کرد: ساماندهی رودخانه مرزی بالهارود در دستور کار قرار گرفته و برای تکمیل و اتمام به موقع آن برنامه‌ریزی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: این رودخانه به دلیل ظرفیت آب و خاک همیشه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و با توجه به وقوع سیلاب‌های مخرب و نیز فرسایش‌های ساحل رودخانه در اثر دبی پایه رودخانه، سالانه خسارات زیادی به اراضی کشاورزی و تأسیسات مجاور رودخانه وارد می‌شود.

حیدری اناری تکمیل سد عمارت و تصفیه‌خانه سد تازه‌کند را یادآور شد و افزود: تمام تلاش بر این است تا این ۲ پروژه در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: سد عمارت با حجم مخزن ۱۸۲ میلیون متر مکعب از نظر حجمی بزرگترین سد استان اردبیل است که با بهره‌برداری از این سد امکان آبیاری حدود ۳۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان‌های انگوت و گرمی فراهم شده و از خروج منابع آبی کشور از مرزها جلوگیری می‌شود.

حیدری اناری اضافه کرد: ارتفاع این سد از بستر رودخانه ۸۲ متر، طول تاج آن ۳۱۵ متر، عرض تاج آن ۱۲ متر، حجم مفید ذخیره آب آن ۱۵۷ میلیون متر مکعب و حجم کل ذخیره آن ۱۸۲ میلیون متر مکعب است.

وی بیان کرد: با اختصاص منابع کافی از محل صندوق توسعه ملی برای طرح‌های مرزی از سال ۹۴ سرعت عملیات اجرایی در طرح عمارت افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل ادامه داد: با بهره‌برداری از این سد ۱۵ میلیون متر مکعب آب برای شرب، ۷۵ میلیون متر مکعب برای کشاورزی و ۲۸ میلیون متر مکعب نیز برای امور زیست محیطی اختصاص خواهد یافت.

انتهای پیام/