به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از آناتولی، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان طی سخنانی از حمایت‌های آنکارا از این کشور در جریان بحران قره باغ تقدیر کرد. بر اساس این گزارش، «ذاکر حسن‌اف» در گفتگو با تلویزیون ملی جمهوری آذربایجان، جنگ قره باغ را به یک آزمون تشبیه کرده و گفت که ترکیه […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از آناتولی، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان طی سخنانی از حمایت‌های آنکارا از این کشور در جریان بحران قره باغ تقدیر کرد.

بر اساس این گزارش، «ذاکر حسن‌اف» در گفتگو با تلویزیون ملی جمهوری آذربایجان، جنگ قره باغ را به یک آزمون تشبیه کرده و گفت که ترکیه نیروهای مسلح این کشور را برای این آزمون آماده کرده بود.

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان گفت: نیروهای مسلح ترکیه ما را برای این آزمون آماده کرده بودند. «الهام علی‌اف»، رئیس‌جمهور کشور (جمهوری آذربایجان) دستورالعمل‌هایی را برای بازسازی ارتش مان مطابق با الگوی نیروهای مسلح ترکیه ارائه کرد.

«ذاکر حسن‌اف» ادامه داد: همکاری نیروهای ارتش آذربایجان و ترکیه در سطح بالایی بود؛ اما دو ارتش با «بیانیه شوشا» که روز ۱۵ ژوئن امسال در قره‌باغ میان رؤسای جمهوری دو کشور امضا شد، به بالاترین سطح همکاری خواهند رسید.

وی در ادامه با اشاره به حمایت‌های نیروهای مسلح ترکیه اظهار داشت: افسران ما در ترکیه آموزش می‌بینند و رزمایش‌های مشترکی برگزار می‌کنیم. زبان، دین و ریشه‌های مشترکی داریم که از آن بهره می‌بریم. نیروهای مسلح ترکیه در آماده سازی ما برای جنگ حمایت گسترده‌ای به عمل آوردند.

انتهای پیام/

منبع