مرتضی یکه در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان و در خصوص وضعیت تیم ملی ایران و حضور این تیم در اردوی اتریش گفت: کارلوس کی روش در بهترین شرایط جانشین اسکوچیچ شد. او این فرصت را دارد تا بتواند با دو بازی برابر اروگوئه و سنگال نقاط ضعف را برطرف کرده و با یک […]

مرتضی یکه در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان و در خصوص وضعیت تیم ملی ایران و حضور این تیم در اردوی اتریش گفت: کارلوس کی روش در بهترین شرایط جانشین اسکوچیچ شد. او این فرصت را دارد تا بتواند با دو بازی برابر اروگوئه و سنگال نقاط ضعف را برطرف کرده و با یک تیم خوب راهی جام جهانی شود. البته کی روش علاقه عجیبی به لژیونرها دارد و بیشتر از آنها استفاده خواهد کرد و چندان اعتقادی به بازیکنانی که در لیگ برتر خودمان شاغل هستند ندارد.

کی روش راه فرار دارد

وی تاکید کرد: سه بازی سخت برابر انگلیس، ولز و آمریکا در جام جهانی داریم و باید با آمادگی کامل به مصاف حریفانمان برویم و نمایش قابل قبولی نشان دهیم. البته کی روش حتی اگر نتیجه هم نگیرد می‌تواند عنوان کند که مقصر نبوده چون تیم را دیر تحویل گرفته و تنها توانسته با دو یا سه بازی تدارکاتی راهی جام جهانی شود. بنابراین نمی‌توان از او انتقاد کرد بلکه باید از فدراسیون انتقاد کنیم که از ابتدا یک مربی بزرگ را به خدمت نگرفت که فوتبال ملی ما دچار چنین چالشی نشود.

باید به سلیقه انتخاب بازیکن احترام گذاشت

یکه در خصوص انتخاب بازیکنان و انتقاداتی که به او وارد است گفت: کارلوس کی روش سرمربی تیم است و باید اجازه دهیم او بازیکنانش را انتخاب کند. انتخاب بازیکن برای هر مربی سلیقه‌ای است. شاید اگر کسی دیگر هم جانشین کی روش می‌شد و نفرات دیگری را دعوت می‌کرد عده‌ای باز هم انتقاد می‌کردند البته کی روش علاقه مند به لژیونرها است و بیشتر از آنها استفاده خواهد کرد اما باید به تفکرات این مربی احترام گذاشت و اجازه داد تا او با آرامش کارش را انجام داده و اگر در جام جهانی نتوانست نتایجی درخور نام فوتبال ایران بگیرد آن موقع است که باید او پاسخگو باشد. هر چند که در آن زمان، دیگر هیچ مشکلی از فوتبال ما حل نخواهد شد.

نکونام بهترین تصمیم را می‌گیرد

کارشناس فوتبال در خصوص اینکه گفته می‌شود بعد از جام جهانی جواد نکونام سرمربی تیم ملی خواهد شد گفت: نکونام یکی از خوب های فوتبال ایران است. چه در آن زمان که بازی می‌کرد و چه الان که هدایت فولاد خوزستان را برعهده دارد. او تجربه بالایی دارد و مطمئناً تصمیم منطقی خواهد گرفت البته ما باید از همین امروز برای جام ملت‌های آسیا برنامه ریزی کنیم.

باید به فکر جام ملت‌های آسیا بود

سال‌ها است که نتوانسته‌ایم در این تورنمنت بزرگ آسیایی به قهرمانی برسیم حتی کی روش که ۸ سال فوتبال ملی ما تحت نظر او بود و دو بار هم در جام ملت‌های آسیا حضور داشت نتوانست به قهرمانی برسد. بنابراین اگر قرار است نکونام یا هر مربی دیگری بیاید باید با برنامه ریزی حرکت کنیم ضمن اینکه شرایطی را برای نکونام در صورت قبول کردن، برای او فراهم کنیم که به قول فوتبالی‌ها او را بسوزانیم. بنابراین باید با برنامه ریزی حرکت کنیم، زیرساخت‌های خوبی داشته باشیم و از مربی تیم ملی حمایت کنیم تا او بتواند در آرامش کامل نتایج خوبی هم به دست بیاورد.

نباید از تیم ملی انتظار غیرمنطقی داشت

وی در پایان و در پاسخ به این پرسش که چقدر امیدوار به تیم ملی در جام جهانی هستید گفت: ایران گروه سختی دارد. نباید انتظار غیرمنطقی داشته باشیم. سطح فوتبال ما با انگلیس، ولز و حتی آمریکا تفاوت‌های بسیاری دارد. شاید نتوانیم به دور بعد صعود کنیم اما امیدوارم تیم فوتبال کشور ما بازی‌های خوبی را از خود به نمایش بگذارد تا هم بتوانیم لژیونرهای بیشتری به اروپا بفرستیم و هم شأن و منزلت فوتبال ایران را بالاتر ببریم.

انتهای پیام/

منبع