رئیس مرکز ملی فرش ایران با بیان این که یکی از عوامل تحریم فرش دستباف شخص ترامپ است گفت: ۶ میلیون نفر در حوزه فرش دستباف در کشور فعالیت می‌کنند.

به گزارش ندای شمالغرب اردبیل، فرشته دستپاک عصر امروز در مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر ۷۰ درصد تولیدکنندگان فرش دستباف کشور بانوان هستند و این قشر نقش اساسی در تولید فرش دستباف دارند.

وی با اشاره به اهمیت مسئله بیمه برای تولیدکنندگان فرش دستباف گفت: مطالبات فعالان این حوزه یک نیاز اساسی است که در این زمینه تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران از امضای تفاهم‌نامه با سازمان فنی و حرفه‌ای برای ارائه آموزش‌های مربوط به تولید فرش دستبافتصریح کرد: بی‌شک با اهمیت به این مسئله آموزش‌های حوزه فرش دستباف تخصصی می‌شود و شاهد تربیت هنرمندانی ماهر در این حوزه خواهیم بود.

دستپاک از امضای تفاهم‌نامه با سازمان‌های صنایع کوچک در ارتباط با خوشه‌های فرش خبر داد و افزود: انتظار می‌رود خوشه‌های فرش در کشور توسعه یابد چرا که این مسئله می‌تواند نقش اساسی در توسعه اشتغال داشته باشد.

وی از پیگیری مطالبات تولیدکنندگان فرش در اردبیل خبر داد و بیان کرد: تمام تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده تا دغدغه تولیدکنندگان در این حوزه برطرف شود.

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: اهمیت به حوزه فرش دستباف نقش اساسی در توسعه اشتغال دارد و انتظار می‌رود بتوانیم با اقدامات اساسی در این حوزه گام اساسی در توسعه صنعت فرش دستباف برداریم.

دستپاک از ارائه تسهیلات کم‌بهره به بافندگان و تولیدکنندگان فرش دستباف خبر داد و اظهار کرد: امروز جلسه‌ای با مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید داشتیم که قرار شد با روش جدید تسهیلات به تولیدکنندگان پرداخت شود که در این زمینه خبرهای خوشی برای بافندگان و سرمایه‌گذاران در راه است.

وی با بیان این که یکی از عوامل تحریم فرش دستباف شخص ترامپ است گفت: ۶ میلیون نفر در حوزه فرش دستباف در کشور فعالیت می‌کنند و نمایشگاه بین‌المللی فرش نیز شهریور ماه برگزار می‌شود.