در ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای ۸۸ نفر دیگر به بیماری کرونا تعداد کل بستری‌های استان اردبیل به ۵۵۳ نفر رسید.

شهرام حبیب‌زاده، رئیس کل دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته علی‌رغم تغییر رنگ بیماری کرونا در اردبیل وضعیت شکننده‌ای را شاهد بودیم به طوری که با بستری ۸۸ نفر دیگر در بیمارستان‌های استان تعداد کل بستری‌ها به ۵۵۳ نفر رسید که در این بین ۹۰ نفر با کسب بهبودی نسبی از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

وی با اشاره به اینکه ادامه وضعیت مرگبار کرونا در اردبیل افزود: متأسفانه در شبانه‌روز گذشته ۱۱ نفر دیگر به دلیل وضعیت حاد بیماری در مراکز درمانی فوت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از وضعیت حاد ۸۰ بیمار دیگر خبر داده و تصریح کرد: هم‌اکنون ۸۰ نفر از همشهریان در ICU تحت مراقبت‌های ویژه هستند که امید داریم در روزهای آینده وضعیت سایر بیماران تحت مراقبت به سمت حاد دگرگون نشود.

حبیب‌زاده از اختصاص ۵۰ درصد ظرفیت بیمارستان‌های استان به بحث درمان کرونا خبر داد و افزود: هم‌اکنون وضعیت بیماری کرونا به گونه‌ای است که نیازی برای راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی نیست اما این موضوع ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی را رد نمی‌کند.

وی یادآور شد: در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی پیش‌بینی می‌شود تعداد کل مبتلایان به ۷۰۰ تا ۱ هزار نفر برسد، طوری که در روزهای اخیر تعداد کل مبتلایان به ۶۳۳ نفر نیز رسید.

این مسئول ضمن هشدار به مردم اردبیل برای ادامه پایبندی به شیوه نامه بهداشتی گفت: متأسفانه سرانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان بسیار کاهش یافته است که علی‌رغم اعمال محدودیت‌های کرونایی نیز شاهد عدم پایبندی به شیوه نامه بهداشتی در ایام اخیر بودیم.

حبیب‌زاده با اشاره به آخرین رنگ بندی شهرهای استان اظهار کرد: هم‌اکنون شهرستان‌های مشگین‌شهر، پارس‌آباد و خلخال در وضعیت قرمز، شهرستان‌های اردبیل، گرمی و بیله‌سوار در وضعیت نارنجی و شهرهای نمین، اصلاندوز، کوثر، سرعین و نیر در وضعیت زرد قرار دارند.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر