مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: تا اواخر روز دوشنبه هفته جاری در استان اردبیل جو نسبتا پایدار همراه با افزایش دما پیش بینی می شود.

سیاوش محمدی به تشریح آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد تا روز دوشنبه هفته جاری در غالب مناطق استان جوی نسبتاً پایدار همراه با حاکمیت هوای صاف خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه آسمان استان در این مدت صاف تا نیمه ابری پیش بینی می‌شود افزود: طی روزهای یکشنبه و دوشنبه با توجه به شرایط محلی و نیز گذر امواج دامنه کوتاه تراز میانی جو، در برخی از نواحی استان به ویژه نواحی کوهپایه‌ای مرکز استان احتمال رشد ابرهای همرفتی وجود دارد.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: در اواخر روز یکشنبه هفته جاری به خصوص در ساعات بعد از ظهر و عصر احتمال رگبار پراکنده و خفیف باران همراه با رعدوبرق دور از انتظار نخواهد بود.

محمدی در ادامه به کمینه و بیشینه دمای رخداده در ۲۴ ساعته گذشته نیز اشاره کرد و گفت: میانگین دمای ثبت شده در نقاط مختلف استان بین ۳ تا ۹ درجه سانتی گراد بالای صفر است که بیشترین دما مربوط به شهرستان بیله سوار و کمترین دما در شهرستان خلخال به ثبت رسیده است.

وی از استقرار هوای مطبوع بهاری در استان اردبیل نیز خبر داد و افزود: فردا در غالب نواحی استان با تداوم جریانات شمالی، شاهد استقرار هوایی خنک و در پاره‌ای از اوقات افزایش ابر، وزش باد تند خزری و گاهی رخداد مه خواهیم بود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: از روز سه شنبه با نفوذ سامانه ناپایدار زودگذری، ابرناکی، وزش باد (گاهی تند)، کاهش دمای هوا و رگبار باران در غالب مناطق استان انتظار می‌رود.

محمدی فعالیت این سامانه را در برخی نقاط استان به صورت تگرگ باران پیش بینی کرد و گفت: این سامانه بارشی تا عصر روز چهارشنبه در استان فعال خواهد بود.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : تسنیم