شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد مراجعین به مراکز درمانی استان ۹۷۱ نفر بوده که این افراد با علائم اولیه به مراکز مراجعه کردند. وی با اشاره به تعداد مبتلایان جدید کرونا اضافه کرد: ۱۰۱ بیمار جدید […]

شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد مراجعین به مراکز درمانی استان ۹۷۱ نفر بوده که این افراد با علائم اولیه به مراکز مراجعه کردند.

وی با اشاره به تعداد مبتلایان جدید کرونا اضافه کرد: ۱۰۱ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلاء به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شده اند که در مجموع تعداد مبتلایان به این بیماری در استان به ۷۶۹ نفر افزایش یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین خاطرنشان کرد: متأسفانه از تعداد کل بیماران بستری در مراکز درمانی حال عمومی ۱۲۴ بیمار وخیم گزارش شده که این بیماران هم اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان و کنترل هستند.

حبیب زاده یادآور شد: کاهش محسوس آمار کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان مشهود بوده و امید داریم این روند نزولی در روزهای آتی نیز همچنان در استان ادامه دار باشد.

وی به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید و بیان کرد: فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک نباید تا فروکش کردن وضعیت قرمز شیوع کرونا در استان فراموش شود و امید داریم با دقت مردم استان این موضوع روز به روز پررنگ‌تر شود.

به گفته این مسئول و همچنین بر اساس آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، مشگین‌شهر، خلخال، سرعین، بیله سوار در وضعیت قرمز، شهرستان گرمی در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های نیر، نمین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند.

حبیب زاده به روند واکسیناسیون نیز اشاره و اظهار کرد: تاکنون در استان اردبیل ۴۳۵ هزار و ۴۲۹ دوز واکسن تزریق شده که از این مقدار ۳۰۶ هزار و ۳۷۶ دوز مربوط به نوبت اول و ۱۲۹ هزار و ۵۳ دوز مربوط به نوبت دوم واکسیناسیون است.

انتهای پیام/

منبع