علی محمدیان اردی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: وضعیت بیماری کرونا در استان اردبیل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شیوه نامه وزارت بهداشت در هفته اخیر روند ثابتی داشته و آمار بهبودی این بیماری رشد قابل توجهی داشته است به طوری که هم اکنون تنها […]

علی محمدیان اردی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: وضعیت بیماری کرونا در استان اردبیل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شیوه نامه وزارت بهداشت در هفته اخیر روند ثابتی داشته و آمار بهبودی این بیماری رشد قابل توجهی داشته است به طوری که هم اکنون تنها ۲۳ تخت بیمارستان در اختیار بیماران کرونایی استان است.

وی با اشاره به تعداد بهبودیافتگان در روز اخیر در استان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته با بهبودی ۱۸ بیمار کرونایی و ترخیص آن‌ها از مراکز درمانی تعداد بهبودیافتگان یک هفته اخیر در استان بالاتر از میانگین هفته‌های پیشین شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان از تداوم روزهای بدون فوتی در استان خبر داد و اضافه کرد: خوشبختانه با ثبت یک روز بدون فوتی دیگر در استان اردبیل شاهد ادامه روند روزهای بدون فوتی کرونا در استان هستیم و این موضوع نشان از پایبندی مردم به رعایت جمعی پروتکل‌های بهداشتی است.

محمدیان‌اردی تصریح کرد: در شبانه‌روز گذشته ۶ بیمار جدید به مراکز درمانی استان ارجاع داشته و تحت مراقبت و بستری قرار گرفتند که هم‌اکنون ۱۸ بیمار دیگر به دلیل وخامت حال عمومی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: براساس آخرین وضعیت اعلام شده از سوی وزارت بهداشت هم‌اکنون شهرستان سرعین در وضعیت نارنجی، شهرهای اصلاندوز، بیله‌سوار، کوثر، نیر، نمین و گرمی در وضعیت زرد و همچنین شهرستان‌های اردبیل، خلخال، پارس‌آباد و مشگین‌شهر در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

بیش از ۲ میلیون و ۲۱۷ هزار دوز واکسن تزریق شد

این مسئول همچنین با اشاره به روند واکسیناسیون در استان اذعان کرد: تا به این لحظه در مجموع ۲ میلیون و ۲۱۷ هزار و ۸۰۱ دوز واکسن کرونا در سه نوبت در استان اردبیل تزریق شده است که ۹۶۶ هزار و ۸۹۵ دوز در نوبت اول، ۸۵۳ هزار و ۸۷۱ دوز در نوبت دوم و ۳۹۷ هزار و ۳۵ دوز در نوبت یادآور بوده است.

محمدیان‌اردی از مردم استان خواست تا با مراجعه به مراکز تزریق واکسن کرونا نسبت به دریافت دوز یادآور اقدام کنند.

انتهای پیام/

منبع