حسین پیرمؤذن در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: با تلاش اقتصاد و دارایی و سایر دستگاه‌ها اطلس سرمایه‌گذاری استان اردبیل تهیه و تدوین شده تا بر اساس آن سرمایه‌گذاران مطالعات و امکان‌سنجی مورد نیاز را برای اجرای طرح‌های صنعتی و تولیدی انجام دهند. وی تصریح کرد: با تغییری که در دولت‌ها و […]

حسین پیرمؤذن در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: با تلاش اقتصاد و دارایی و سایر دستگاه‌ها اطلس سرمایه‌گذاری استان اردبیل تهیه و تدوین شده تا بر اساس آن سرمایه‌گذاران مطالعات و امکان‌سنجی مورد نیاز را برای اجرای طرح‌های صنعتی و تولیدی انجام دهند.

وی تصریح کرد: با تغییری که در دولت‌ها و سیاست وزارت اقتصاد و صنعت، ‌ معدن و تجارت به وجود آمده، تدوین آمایش سرزمینی استان‌ها با تأخیر و تعلل روبه‌رو شده بود که با پیگیری‌های انجام شده در استان اردبیل این کار سر و سامان واقعی پیدا کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل از تدوین ۳۰ طرح صنعتی راهگشا در مسیر توسعه استان برای جلب مشارکت سرمایه‌گذاران خبر داد و گفت: امیدواریم با تدارک سامانه اطلس سرمایه‌گذاری تمام زیرساخت‌ها برای حضور سرمایه‌گذاران مهیا شده و دستگاه‌های مختلف دولتی مشوق‌ها و حمایت‌های مورد نظر را از سرمایه‌گذاران اعلام کنند.

پیرمؤذن افزود: برای این ۳۰ طرح صنعتی که نیازمند مشارکت سرمایه‌گذاران هستیم مشوق‌ها و بسته‌های حمایتی باید روی میز باشد تا فعالان اقتصادی با میل و رغبت و دغدغه‌ کمتر بتوانند در این حوزه اقدامات مؤثر را آغاز کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما تلاش می‌کنیم تا به عنوان نماینده بخش خصوصی از فرصت پیش آمده به ویژه در قالب اطلس سرمایه‌گذاری که در مدت زمان کوتاه تهیه و تدارک دیده شده، استفاده کرده و حتی انگیزه مضاعفی را برای حضور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی فراهم کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل به شناسایی قوانین و مقررات مخل کسب و کار اشاره کرد و ادامه داد: در این زمینه نیز سازمان اقتصادی و دارایی اقدامات خوبی را آغاز کرده تا با شناسایی قوانین مخل تولید و ارجاع آن به هیئت مقررات‌زدایی کشور و همچنین حرکت‌های مثبت استانی گام‌های جدی در تسهیل‌گری فرآیند صدور مجوزها و آغاز فعالیت سرمایه‌گذاران را در طرح‌های مختلف شاهد باشیم.

انتهای پیام/

منبع