رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل گفت: در ماه مبارک رمضان میزان بررسی پرونده‌ها و تخلفات رخ داده در حوزه اصناف و بازاریان رشد ۱۳ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

رامین صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار آذرمغان، اظهار کرد: در ماه‌های اخیر و با ثبت اطلاعات انبار کالاها در سامانه اعلام شده، سعی بر این بوده تا فعالان اقتصادی از اتهام احتکار و قاچاق به دور باشند که متأسفانه عدم ثبت اطلاعات در این زمینه به نارسایی و افزایش مشکلات دامن زده است.

وی تصریح کرد: با تلاشی که مجموعه پلیس امنیت اقتصادی و سازمان تعزیرات در بازرسی از انبارها انجام داده، در بسیاری از موارد عدم ثبت اطلاعات انبار کالاها باعث شکل‌گیری پرونده احتکار و قاچاق شده که این موضوع برای ما خوشایند نیست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل گفت: امیدواریم اصناف و بازاریان و عمده‌فروشی‌ها موجودی انبار خود را به شکل دقیق در سامانه جامع انبارها ثبت کنند تا این کالاها و اجناس در ردیف احتکار و قاچاق قرار نگیرند.

صادقی افزود: عدم درج قیمت در بسیاری از فروشگاه‌ها در کنار گران‌فروشی یکی از عوامل اصلی تشکیل پرونده در تعزیرات شده که قطعا چنین تخلفاتی در صورت تکرار می‌تواند عواقب خطرناکی را برای فعالان اقتصادی و اصناف به همراه داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از طریق اطلاع‌رسانی مردم با سامانه ۱۲۴ سازمان صمت و ۱۳۵ سامانه اینترنتی تعزیرات حضور بازرسان و گشت‌های مشترک کنترلی با تعزیرات زمینه برخورد قاطع با واحدهای صنفی متخلف را فراهم کرده که در ماه‌های اخیر روند بازرسی‌ها رشد ۶۳ درصدی را نسبت به ماه‌های قبل از آن نشان می‌دهد.

صادقی به تشدید نظارت‌ها در ایام ماه مبارک رمضان به ویژه بر کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم نظیر حبوبات، برنج و خرما اشاره کرد و ادامه داد: در ۱۴ روز سپری شده از ماه مبارک رمضان میزان بررسی پرونده‌ها و تخلفات رخ داده در حوزه اصناف و بازاریان رشد ۱۳ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل از اصناف منصف و خوشنام استان خواست تا بیشتر از گذشته با رعایت قوانین و مقررات صنفی و همچنین بهداشتی زمینه ارائه خدمات مطلوب‌تر را نیز فراهم کنند.

انتهای پیام/

منبع