استاندار اردبیل گفت: در سه ماه اخیر بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه همه جانبه استان تخصیص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، سیدحامد عاملی شامگاه پنجشنبه در جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی را محوریت گردشگری با استقبال از نشست‌های هم اندیشی و بیان دیدگاه‌های کارشناسی در مسیر توسعه استان اظهار کرد: تدارک زیرساخت‌های مناسب از الزامات توسعه پایدار استان اردبیل است که ما اتصال بزرگراه شمال به جنوب را به عنوان طرح عظیم مورد توجه قرار دادیم.

وی خاطرنشان کرد: در کنار تکمیل بزرگراه شمال به جنوب محور کلور – درام از اهمیت خاصی برخوردار است که موفق شدیم ۳۰ میلیارد تومان بدهی پیمانکار را پرداخت کنیم تا بازگشایی مسیر در قطعه اول و دوم به انجام برسد.

استاندار اردبیل گفت: برای تجهیز فرودگاه اردبیل نیز به پرواز اول صبح و آخر شب و همچنین ساخت آشیانه برای ماندگاری هواپیما جزو پیگیری‌های اصلی است که امیدواریم در کنار آن پروازهای خارجی و داخلی توسعه یابد.

عاملی افزود: برای تأمین برق مورد نیاز صنایع دو پست ۶۳ کیلوولت هر کدام با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان در حال اجراست و سعی داریم تا این زیرساخت مهم نیز برای توسعه استان اردبیل آماده شود.

وی موضوع مهم بهبود فضای کسب و کار را یادآور شد و بیان کرد: فضای خوبی در این حوزه در استان نداریم و تمام تلاش بر این است تا موانع و مشکلات در این بخش مرتفع شود.

استاندار اردبیل اظهار کرد: قرار نیست هر کس در این استان هرگونه که دلش خواست با سرمایه گذار و تولیدکننده برخورد کند بلکه بهتر است همه نگاه متعهدانه به توسعه استان و رفع مشکلات و نارسایی‌ها داشته باشند تا با همدلی و هماهنگی کارها به پیش برود.

عاملی خاطرنشان کرد: در کنار هماهنگی و تلاش برای گره گشایی مشکلات بهتر است تنگ نظری‌ها در اجرای قوانین از بین برود تا فعالان بخش خصوصی در بهترین شرایط به تولید و اشتغال اهتمام کنند.

وی ادامه داد: با بهبود فضای کسب و کار ما آینده نسل جوان و نوجوان را می‌توانیم تأمین کنیم و کاری اساسی و ماندگار در مسیر تحول استان انجام دهیم.

استاندار اردبیل گفت: هرچند در گذشته کارهای خوبی انجام شده اما برخی ضعف‌ها نیز غیرقابل کتمان است که ما با نگاه واقع بینانه باید این نقاط ضعف را رفع کنیم.

عاملی ادامه داد: تخصیص ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سه ماه اخیر رقم خوبی برای استان اردبیل است که در مجموع اعتبارات آن در سال به ۸۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

وی توجه به زنجیره تولید و اشتغال را در بخش‌های کشاورزی، تولیدی، صنعتی و گردشگری یادآور شد و بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های هر سه بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری سند توسعه استان را برای دو سال آینده تدوین می‌کنیم تا بتوانیم با برنامه کارها و هدفگذاری ها را به پیش ببریم.

استاندار اردبیل حوزه گردشگری استان را یک ظرفیت بی نظیر خواند و تصریح کرد: گردشگری تاریخی، طبیعی، سلامت، ورزش و … از ظرفیت‌های ممتاز استان اردبیل است که باید برای میزبانی از رویداد گردشگری کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۳ خودمان را آماده کنیم.

انتهای پیام/