سید حامد عاملی در حاشیه نشست با بازاریان و اصناف به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان گفت: این میزان منابع اختصاص یافته به استان با چهار سال قبل که در مجموع بیش از ۲ هزار میلیارد تومان بوده رقمی متفاوت بوده و آمار بالاتری را نشان می‌دهد. وی ضرورت اجماع نخبگان استان را در مسیر توسعه […]

سید حامد عاملی در حاشیه نشست با بازاریان و اصناف به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان گفت: این میزان منابع اختصاص یافته به استان با چهار سال قبل که در مجموع بیش از ۲ هزار میلیارد تومان بوده رقمی متفاوت بوده و آمار بالاتری را نشان می‌دهد.

وی ضرورت اجماع نخبگان استان را در مسیر توسعه و پیشرفت یادآور شد و تصریح کرد: در ۱۵ ماه خادمی مردم استان اردبیل با شناخت دقیق از جایگاه ناخوشایند اردبیل در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی سعی کردیم تا این وضعیت را ارتقا داده و به متوسط کشوری برسانیم.

استاندار اردبیل گفت: در حوزه راه و برخورداری از بزرگراه میانگین برخورداری استان‌های کشور ۲۴ درصد است در حالی که این میانگین در استان اردبیل ۱۱ درصد بوده و باید با تلاش و جدیت بیشتر تکمیل بزرگراه شمال به جنوب را پیگیری کنیم.

عاملی افزود: در حوزه اقتصادی شاخص مهم تولید ناخالص داخلی است که رتبه ما در سطح ملی ۲۴ است.

وی تکمیل کریدور شمال به جنوب استان را در قالب بزرگراه و اتصال به مرکز کشور یادآور شد و خاطرنشان کرد: برای تکمیل راه آهن اردبیل نمی توان زمان مشخصی را اعلام کرد اما با پرهیز از هرگونه کارهای نمایشی، تلاش می کنیم تا عملیات ریل‌گذاری این پروژه تکمیل و تا خرداد سال آینده راه آهن را به یک جمع‌بندی نهایی برسانیم.

عاملی ضرورت اتصال راه آهن اردبیل – میانه را به پارس‌آباد و اتصال آن به جمهوری آذربایجان یادآور شد و اضافه کرد: در کنار خط ریلی رشت – آستارا اتصال راه آهن اردبیل به پارس‌آباد و از این مسیر به جمهوری آذربایجان و روسیه می تواند تا سه میلیون تن حمل و نقل بار را در این مسیر انجام دهد.

وی از تجهیز فرودگاه اردبیل به امکانات زیرساختی مناسب و کاهش ابطال پروازها خبر داد و بیان کرد: ما نیاز جدی به راه‌اندازی شرکت هواپیمایی بیس اردبیل داریم تا امکان توسعه پروازها در فرودگاه اردبیل فراهم آید.

عاملی وضعیت درآمدی دولت را از محل فروش نفت تا یک میلیون بشکه یادآور شد و ادامه داد: در کنار درآمد ثابت دولت، هزینه‌ها به شدت افزایش یافته و در سال‌جاری شاهد هزینه ۵۲۴ همتی دولت بودیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در ۶ ماهه آخر سال گذشته از محل سفر رئیس جمهور یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان و امسال نیز یک‌هزار و ۵۰ میلیارد تومان منابع نقد به استان اختصاص یافت که در نوع خود بی نظیر بوده است.

استاندار اردبیل تصریح کرد: از محل تهاتر نفت یک‌هزار میلیارد تومان به استان اختصاص خواهد یافت و ما در سال‌جاری موفق خواهیم شد بیش از چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع را صرف تکمیل زیرساخت‌ها کنیم که نسبت به سال‌های گذشته بی نظیر بوده است.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار