داود شایقی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: با تصویب مجلس فرصت جذب اعتبارات سال ۱۴۰۰ تا پایان شهریورماه تمدید شده و دستگاه‌ها با حوصله و متناسب با نیاز پروژه‌های خود باید نسبت به جذب اعتبارات سال ۱۴۰۰ اقدام کنند. وی تصریح کرد: همه ساله پایان تیرماه آخرین مهلت جذب اعتبارات […]

داود شایقی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: با تصویب مجلس فرصت جذب اعتبارات سال ۱۴۰۰ تا پایان شهریورماه تمدید شده و دستگاه‌ها با حوصله و متناسب با نیاز پروژه‌های خود باید نسبت به جذب اعتبارات سال ۱۴۰۰ اقدام کنند.

وی تصریح کرد: همه ساله پایان تیرماه آخرین مهلت جذب اعتبارات استانی بود که این مهلت و فرصت ارائه شده تا آخر شهریورماه تمدید شده و دستگاه‌ها باید در سه ماه باقیمانده جذب منابع را انجام دهند.

اختصاص یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رئیس جمهوری
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: در سال ۱۴۰۰ از محل اعتبارات استانی که در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان برای آن تصمیم‌گیری شد، یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان منابع تخصیصی داشتیم که ۸۵۰ میلیارد تومان آن اسناد خزانه و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز اعتبارات نقد بوده است.

شایقی افزود: با تشکیل جلسات مستمر جذب در استان تاکنون بخش عمده‌ای از این منابع تخصیص پیدا کرده و تنها ۳۰۰ میلیارد تومان از محل اسناد خزانه باقی مانده که امیدواریم تا آخر شهریورماه شاهد جذب این منابع نیز باشیم.

وی با قدردانی از همراهی خوب دستگاه‌های اجرایی در جذب این اعتبارات به ویژه دستگاه‌های خدمات‌رسان و فعال و پیشرو در حوزه‌های مختلف تصریح کرد: در کنار این اعتبارات، از محل سفر رئیس جمهور یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای استان اختصاص یافته بود که از این محل نیز بخشی از منابع جذب شده است.

مدیران استانی برای جذب همه منابع و اعتبارات ۱۴۰۰ تلاش کنند
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: عمده این منابع سفر رئیس جمهور برای پروژه راه آهن اردبیل و چهار خطه کردن راه‌های استان اختصاص یافته که از طریق راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌ها جذب این اعتبارات را نیز با سرعت بیشتر به نفع توسعه استان شاهد هستیم.

وی بیان کرد: در مجموع ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبارات را در سال ۱۴۰۰ به نفع استان شاهد هستیم که امیدواریم تا آخر شهریورماه منابع باقیمانده نیز جذب و صرف پروژه‌های عمرانی و زیربنایی شود.

شایقی از تکمیل و آماده افتتاح بودن ۵۰ کیلومتر بزرگراه به همت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد و اظهار کرد: در حالی که در همه مناطق استان توسعه بزرگراه‌ها با تلاش مضاعف اداره کل راه و شهرسازی در حال انجام است، ۵۰ کیلومتر از این بزرگراه‌ها آماده بهره‌برداری شده که با حضور مسئولان کشوری و استانی در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از این پروژه‌ها خواهیم بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل تلاش مدیران استانی را برای جذب همه منابع و اعتبارات ۱۴۰۰ یادآور شد و تصریح کرد: هیچ رقمی به خزانه برگشت داده نخواهد شد بلکه تلاش بر این است تا آخر شهریور همه منابع و ردیف‌های اعتباری جذب اجرای پروژه‌های عمرانی، ‌ خدماتی و زیربنایی شود.

در سال‌جاری بیش از سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای استان پیش‌بینی شده است
شایقی گفت: در سال‌جاری نیز سیاست‌گذاری‌ها برای توسعه استان در ابعاد مختلف به ویژه توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، طرح‌های اشتغال‌آفرین و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه‌های آب و خاک، زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی، تکمیل سدها، توسعه بزرگراه‌ها، راه آهن اردبیل و طرح‌های اولویت‌دار دیگر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: برای پروژه‌های آب شرب روستایی و عشایری نیز در کنار تکمیل سدها، ردیف‌های اعتباری مطلوبی در نظر گرفته شده که امیدواریم متناسب با سه رکن توسعه استان اعم از کشاورزی، گردشگری و صنعت بتوان به توسعه این بخش‌ها کمک کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل اظهار کرد: در سال‌جاری نیز بیش از سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای استان پیش‌بینی شده که امیدواریم با تلاش دستگاه‌های مختلف اجرایی شاهد جذب و تخصیص این منابع باشیم.

انتهای پیام/

منبع