مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: تحصیل فرصت ازدواج را در جوانان به ویژه دختران به تأخیر انداخته و ما با تعلل در این حوزه روبه‌رو هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، فریبا محمدلو، اظهار کرد: در گرامیداشت هفته حجاب و عفاف و ازدواج برنامه‌های مختلفی با رویکرد حفظ بنیان خانواده و تسهیل امر ازدواج در سطح استان اردبیل برگزار می‌شود تا خانواده‌ها بیشتر ترغیب به امر ازدواج ساده و آسان شوند.

وی تصریح کرد: در امر ازدواج رویکرد ادارات و سازمان‌ها تنها تسهیل‌گری و سیاست‌گذاری درست در حمایت از زوجین است ولی آنچه که به عنوان محور و ملاک اصلی به شمار می‌رود خود خانواده‌ها در ترغیب فرزندانشان برای سهولت امر ازدواج و سادگی امر وصلت است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: هر چند برای جوانان موضوع اشتغال، مسکن و ازدواج سه دغدغه اصلی است اما در استان اردبیل با تلاش و پیگیری استاندار اردبیل حل مشکل اشتغال جوانان به عنوان یک رویکرد اصلی مورد توجه قرار گرفته و حتی با پرداخت تسهیلات کم بهره سعی بر حمایت از اشتغال و کارآفرینی جوانان است.

محمدلو یکی از عوامل تأخیر در امر ازدواج جوانان را نبود فرصت اشتغال و فراهم نشدن زمینه مناسب برای تأمین مسکن و سایر نیازمندی‌ها اعلام کرد و افزود: با همکاری مجمع خیرین و در حمایت از زوج‌های بی‌بضاعت تلاش بر این است تا تأمین جهیزیه و حتی تأمین مسکن اجاره‌ای به انجام رسیده و در گرامیداشت این ایام اهدای ۱۱۰ سری جهیزیه را در سطح استان به زوج‌های نیازمند شاهد هستیم.

وی به فعالیت مؤثر ستاد تسهیل ازدواج و بهره‌گیری از ظرفیت خیرین در کمک به توسعه و ترویج این امر حسنه خاطر نشان کرد: نباید فضای ناامیدی و التهاب در رویکرد زندگی جوانان شکل بگیرد بلکه بهتر است با ترغیب و تشویق جوانان به امر ازدواج آن هم ازدواج پایدار به تشکیل نهاد خانواده کمک شود.

محمدلو در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: با رواج ازدواج‌های اینترنتی و آشنایی در فضای مجازی بسیاری از مسائل و موضوعات اساسی در امر ازدواج نادیده گرفته شده که انتظار می‌رود خانواده‌ها در این زمینه هوشیار باشند تا دختران و پسران متناسب با شرایط زندگی و خانوادگی تصمیم به امر ازدواج گرفته و به فرزندآوری در سال‌های اول اهتمام داشته باشند.

وی یکی از دلایل بالا رفتن سن ازدواج جوانان را امر تحصیل آن هم تحصیلات عالیه از سوی دختران اعلام کرد و ادامه داد: شرایطی را باید فراهم کرد تا در این زمینه دیدگاه‌ها تغییر پیدا کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل با ابراز نگرانی از ازدواج‌های ناپایدار و ناخواسته در بین زوجین بیان کرد: بهتر است از شرایط کرونایی در جهت تداوم به برگزاری آئین‌های ساده در امر ازدواج استفاده کرده و از تجملات و برخی هزینه‌های گزاف خودداری شود.

انتهای پیام/