محمد قصابی در گفت‌وگو با بازار، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اصلی ما تأسیس ایرلاین اردبیل در یک سال اخیر بوده که متأسفانه در فرآیند تأسیس ایرلاین اردبیل مشکلات جدی در خرید هواپیما و عدم انجام تعهدات شرکت‌های خارجی رخ داده که این کار تاکنون مانعی جدی بر سر راه سرمایه‌گذار بوده است. وی تصریح […]

محمد قصابی در گفت‌وگو با بازار، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اصلی ما تأسیس ایرلاین اردبیل در یک سال اخیر بوده که متأسفانه در فرآیند تأسیس ایرلاین اردبیل مشکلات جدی در خرید هواپیما و عدم انجام تعهدات شرکت‌های خارجی رخ داده که این کار تاکنون مانعی جدی بر سر راه سرمایه‌گذار بوده است.

وی تصریح کرد: شرکت دومی که قرار بود ایرلاین راه‌اندازی کند، به خاطر شرایط اقتصادی سخت کشور علاقه‌مندی خود را از دست داده و حاضر نیست در این حوزه سرمایه‌گذاری انجام دهد.

مدیرکل فرودگاه‌های اردبیل گفت: جنگ روسیه و اکراین مانع از تحویل هواپیما از طریق شرکت متعهد به ایرلاین اردبیل شده و تاکنون در این زمینه پیگیری‌های حقوقی بین‌المللی نیز جواب مثبتی را به همراه نداشته است.

قصابی در مورد راه‌اندازی آشیانه فرودگاه اردبیل نیز افزود: قرار بود با راه‌اندازی ایرلاین اردبیل، ‌ این آشیانه احداث شود که به دلیل تعلل در راه‌اندازی ایرلاین اردبیل، احداث آشیانه نیز با تأخیر روبه‌رو شده و تاکنون هیچ اقدامی در این حوزه انجام نشده است.

وی به دایر شدن ۵۴ پرواز هفتگی به مقصد فرودگاه اردبیل از طریق شرکت‌های هواپیمایی اشاره کرد و ادامه داد: ماهان پرواز صبح و آخر وقت خود را به مقصد فرودگاه اردبیل دایر کرده و امیدواریم این پروازها در نیمه اول سال آینده نیز ادامه پیدا کند.

قصابی از کاهش چشمگیر ابطال پروازهای استان اردبیل از ۱۰۰ مورد ابطال تا ۱۰ مورد در ۹ ماهه امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی سیستم جدید و خرید دستگاه مدرن یخ‌زدا، امیدواریم در فصل زمستان نیز ابطال‌ها در پایین‌ترین آمار باقی بماند.

مدیرکل فرودگاه‌های اردبیل همراهی شرکت‌های دانش‌بنیان را در راه‌اندازی سیستم‌های جدید فرودگاهی یادآور شد و بیان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا از ظرفیت بومی در این زمینه استفاده کنیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار