به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، سید حامد عاملی شامگاه سه‌شنبه در نشست با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اردبیل به مناسبت هفته سلامت اظهار کرد: استان اردبیل در حوزه درمان نیازمند اقدامات اساسی است و باید مطالعات لازم برای راه‌اندازی کلینیک‌های تشخیصی و ارائه روش‌های پیشگیرانه در این حوزه […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، سید حامد عاملی شامگاه سه‌شنبه در نشست با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اردبیل به مناسبت هفته سلامت اظهار کرد: استان اردبیل در حوزه درمان نیازمند اقدامات اساسی است و باید مطالعات لازم برای راه‌اندازی کلینیک‌های تشخیصی و ارائه روش‌های پیشگیرانه در این حوزه انجام شود.

وی با اشاره به مطالعات راه‌اندازی کلینیک‌های تشخیص بیماری در استان اردبیل تصریح کرد: احداث چنین کلینیک‌هایی می‌تواند در آگاه‌سازی مردم نسبت به شناسایی زمینه بیماری‌های احتمالی مؤثر بوده و راهکارهای پیشگیرانه را ارائه دهد.

استاندار اردبیل گفت: با توجه به اینکه آمار برخی بیماری‌ها در استان بالا است، این قبیل کلینیک‌ها می‌تواند در بررسی و مطالعات علت‌یابی بروز این بیماری‌ها ورود کند.

عاملی تلاش برای بهبود وضعیت استان در همه حوزه‌ها را یادآور شد و افزود: اقدامات گام به گام برای حل مشکلات استان در بلند مدت پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای برای استان خواهد داشت.

وی به هزینه‌های تحمیل شده ناشی از کرونا به حوزه درمان استان اشاره کرد و ادامه داد: برخی هزینه‌های پنهان نیز از جمله استهلاک تجهیزات بر این حوزه ناشی از کرونا وارد شده که باید تلاش‌های لازم برای تجدید این تجهیزات انجام شود.

عاملی بر شناسایی و احصا نیازمندی‌های تجهیزاتی در بخش‌های بیمارستانی و مراکز درمانی تاکید کرد و گفت: اقدامات لازم برای تأمین و یا جذب اعتبار جهت خرید این تجهیزات باید امسال انجام شود و پیگیری‌های لازم در مرکز کشور نیز انجام می‌شود.

وی با قدردانی از تلاش‌های متعهدانه مسئولان حوزه سلامت استان در ایام کرونا خاطرنشان کرد: نیروهای درمانی به رغم مشکلات و کمبودها از ارائه خدمات به مردم دریغ نکرده و با ایثارگری به تعهدات خود در قبال مردم عمل کردند.

عاملی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: باید با شناسایی کمبودها در این حوزه با توجه به تجاربی که در ایام کرونا داشته‌ایم برای ارتقا وضعیت سلامت استان برنامه‌ریزی کنیم.

وی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده برای تسریع در اجرای بیمارستان نجف‌زاده بیان کرد: در حال حاضر اعتبار مربوط به اجرای اسکلت‌بندی این پروژه تأمین شده و تلاش می‌شود این بیمارستان تا سه سال آینده بهره‌برداری شود.

عاملی توجه به ارتقا درجه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و دایر شدن برخی رشته‌های استراتژیک را از جمله اقدامات مورد انتظار دانست و گفت: در این زمینه لازم است برگزاری دوره‌های آموزشی خاص برای پزشکان به صورت ملی برنامه‌ریزی شده و به این طریق زمینه معرفی استان نیز فراهم شود.

انتهای پیام/

منبع