مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تجربه تلخ طولانی شدن تولید مسکن در طرح مسکن مهر را دوباره تکرار نخواهیم کرد و طرح اقدام ملی مسکن به موقع تکمیل و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

به گزارش آذرمغان به نقل از بازار، محبوب حیدری اظهار کرد: از سال گذشته به صورت جدی با انجام مراحل ثبت‌نام احداث طرح اقدام ملی مسکن در اردبیل شروع شده و بسته شدن پرونده مسکن مهر با ۴۲ هزار واحد واگذاری تمرکز ما در تکمیل طرح اقدام ملی مسکن را بیشتر کرده است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر ساخت پنج هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن در اردبیل و ۱۱ شهر دیگر استان شروع شده و به صورت رایگان زمین در اختیار سازندگان بنا قرار گرفته است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکن در شهر اردبیل و یک‌هزار و ۵۰۰ واحد مسکن در سایر شهرستان‌های استان اردبیل با کمک بنیاد مسکن و ستاد اجرایی امام در حال انجام است که امیدواریم به موقع این واحدها را با پرداخت اقساط و آورده اشخاص تکمیل و تحویل آنها دهیم.
مرحله اول طرح اقدام ملی مسکن در شهریورماه افتتاح خواهد شدحیدری افزود: برخلاف سایر استان‌ها ما از روز اول متعهد شدیم تا زمین رایگان به ارزش هر متر سه میلیون تومان در اختیار مجریان طرح اقدام ملی مسکن قرار دهیم تا آورده ۳۰۰ میلیون تومانی دولت را به عنوان زمین رایگان و هدیه برای متقاضیان مسکن تحویل داده و مراحل ساخت با پرداخت ۴۰ میلیون تومان از سوی متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن شروع شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: به نظر می‌رسد اجرای این طرح آخرین فرصت برای خانواده‌های فاقد سرپناه و مسکن باشد تا بتوانند از مسکن مناسب استفاده کنند که البته اجرای این طرح برای گروه‌هایی با درآمد متوسط است و به نظر می‌رسد تسهیلات بانکی تا ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت شود.
حیدری اضافه کرد: مرحله اول طرح اقدام ملی مسکن در استان در صورت همراهی متقاضیان تا ۲۰۰ واحد در شهریورماه قابل افتتاح خواهد بود و مابقی واحدها نیز تا پایان سال ۱۴۰۱ افتتاح خواهد شد.
تأمین زمین برای یک‌هزار واحد مسکن در قالب تعاونی ادارات مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: برای تأمین زمین کارکنان ادارات نظیر صدا و سیما، سپاه، بنیاد ناجا و بنیاد شهید راه و شهرسازی استان زمین رایگان را به میزان یک‌هزار واحد تأمین کرده و در اختیار آنها قرار داده تا با مشارکت کارکنان ساخت این واحدها آغاز شود.
حیدری در مورد کیفیت احداث واحدهای مسکونی تصریح کرد: تجربه مسکن مهر برای ما کافی است تا کیفیت ساخت را در طرح اقدام ملی مسکن بالا ببریم و بیشتر با نظارت‌های فنی به کیفیت ساخت و تحویل به موقع آن کمک کنیم.
وی گفت: به هیچ وجه قصد واگذاری مدیریت تکمیل طرح اقدام ملی مسکن را به تعاونی‌ها نداریم بلکه خود راه و شهرسازی در اردبیل و بنیاد مسکن در شهرستان‌ها متولی ساخت بوده و تلاش می‌کند تا کیفیت را فدای سرعت و برخی دیگر از اقدامات نکند.
حیدری به حساسیت چهار مرحله ژئوتکنیک، فنداسیون، اسکلت و قیرگونی در تولید مسکن اشاره کرد و افزود: برای اینکه طرح اقدام ملی مسکن آخرین شانس برای خانه‌دار شدن افراد فاقد سرپناه است، ما پیشنهاد کردیم تا به جای ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات، بانک مسکن ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت کند تا با توجه به تورم امکان بهره‌برداری با آورده کمتر متقاضیان نیز فراهم‌ آید.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: بدون سوءاستفاده تعاونی‌ها قطعا با همراهی متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در کمتر از دو سال قابل جمع‌بندی و واگذاری است و انتظار داریم تا مساکن مناسبی در قالب این طرح احداث و به مردم تحویل دهیم.

انتهای پیام/