به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان به نقل از بازار؛ قیمت طلا در روز چهارشنبه همچنان در منطقه تثبیت ۱۸۰۰ دلاری قرار داشته و برای صعودی شدن، گاوها باید بتوانند مقاومت مهم پیش رو در نقطه ۱۸۲۵ دلار را بشکنند. برای صعودی شدن قیمت طلا، کندل روزانه قیمت طلا باید موفق به شکست مقاومت موجود […]

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان به نقل از بازار؛ قیمت طلا در روز چهارشنبه همچنان در منطقه تثبیت ۱۸۰۰ دلاری قرار داشته و برای صعودی شدن، گاوها باید بتوانند مقاومت مهم پیش رو در نقطه ۱۸۲۵ دلار را بشکنند.

تثبیت قیمت طلا در محدوده ۱۸۰۰ دلار| آیا روند قیمت صعودی خواهد شد؟

برای صعودی شدن قیمت طلا، کندل روزانه قیمت طلا باید موفق به شکست مقاومت موجود بر روی خط روند افقی در نقطه ۱۸۲۵ دلار بشوند. شکست این مقاومت، در را به روی آزمایش ۱۸۳۳ دلار باز خواهد کرد که در صورت حصول این هدف، مقاومت روانی بعدی روی ۱۸۵۰ دلار قرار خواهد داشت.

اما در صورت ریزش قیمت ها، حمایت اولیه بعدی در نقطه ۱۷۹۴ دلار قرار دارد که تلاقی خط روند افزایشی (خط حمایت مثلث) و میانگین متحرک روزانه صعودی ۲۱ (DMA) است. بسته شدن روزانه کندل قیمت در محدوده زیر خط حمایت این مثلث، شکست نزولی را تایید کرده و تز صعودی را باطل خواهد کرد.

با اینحال، باید در نظر داشت که علاوه بر تحلیل تکنیکال، شرایط فاندامنتال موجود در نظام بین الملل چندان به سود طلا یا دارایی های دیگر نبوده و احتمال افزایش قیمت دستکم برای روز چهارشنبه چندان زیاد نیست. اعلام ممنوعیت صادرات نفت روسیه به اتحادیه اروپا و کشورهای عضو گروه ۷ به علاوه استرالیا منحجر به ریزش بازارهای مالی برای امروز شده و شوک بزرگی به آنها وارد کرده است.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار