روزهای پر التهاب کرونا در استان اردبیل همچنان ادامه دارد به طوری که در ۲۴ ساعت گذشته ۴ نفر از هم استانی ها جان خود را از دست داده اند و آمار بستری های کل به ۲۹۲ نفر رسید.

علی محمدیان اردی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، با اشاره به افزایش آمار فوتی‌ها در استان اردبیل و روند صعودی بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها اظهار کرد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۴ خانواده داغدار عزیزان خود شده و ۵۴ بیمار جدید نیز به بیمارستان‌ها مراجعه و با تشخیص کادر درمانی بستری شدند.

وی آمار بهبود یافتگان نسبی را در طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۴ نفر عنوان کرد و افزود: روند بستری بیماران بدحال کرونایی در اردبیل همچنان با شدت ادامه دارد و هم اکنون ۵۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و بیمارستان‌های استان در حال تکمیل ظرفیت می‌باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد و مشگین شهر در وضعیت قرمز، شهرستان‌های خلخال، سرعین، نیر و اصلاندوز در وضعیت نارنجی، شهرستانهای بیله سوار، گرمی، کوثر و نمین در وضعیت زرد قرار دارند.

وی ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام گرفته هم اکنون هرگونه علائم شبیه به سرماخوردگی از قبیل تب، سردرد، سرفه یا آبریزش بینی جز علائم کرونا محسوب می‌شود و به شهروندان توصیه می‌شود هرچه سریع‌تر به مراکز درمانی مراجعه کنند.

محمدیان بیان کرد: دیر مراجعه کردن و عدم توجه به علائم بیماری موجب انتقال ویروس و افزایش آمار فوتی‌های کرونا شده است و شهروندان باید از تجمعات در فضاهای بسته و تجمعات خانوادگی خودداری کنند و پروتکل‌های بهداشتی را چه در منزل چه در مواقع ضروری حضور در اجتماع رعایت کنند.

انتهای پیام/