به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده پیش از ظهر جمعه در نشست هم اندیشی بانوان جریان ساز عرصه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و گفتمان ساز در تحقق حضور حداکثری و انتخابات در تراز گام دوم انقلاب اظهار کرد: اکنون بیش از هر زمان دیگر، جبهه کفر با تجهیزات کامل به میدان آمده […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده پیش از ظهر جمعه در نشست هم اندیشی بانوان جریان ساز عرصه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و گفتمان ساز در تحقق حضور حداکثری و انتخابات در تراز گام دوم انقلاب اظهار کرد: اکنون بیش از هر زمان دیگر، جبهه کفر با تجهیزات کامل به میدان آمده و جبهه حق را مورد هجمه قرار داده که در این میان فعالان فرهنگی و تبلیغی باید بیش از پیش در میدان حاضر بوده و در روشنگری مردم تلاش کنند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود، انتخابات را همانند با فتح خرمشهر برشمردند، لذا مشارکت حداکثری در انتخابات خلق حماسه دیگری از جنس فتح تاریخی خرمشهر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به تشدید هجمه‌های تبلیغاتی دشمن در آستانه انتخابات، آگاهی بخشی به مردم را مهم‌ترین اولویت فرهنگی در این ایام عنوان کرد و گفت: ملت ایران از بهترین مردم زمان هستند و در آخرالزمان با وجود هجمه‌های مختلف از سوی دشمنان، همچنان با مقاومت و ایستادگی در دفاع از آرمان‌های خویش ایستاده و در اعتلا و عزت کشور خویش همواره تلاش می‌کنند.

حجت الاسلام جعفرزاده ارتباط چهره به چهره در تبیین اهمیت حضور حداکثری را از وظایف مهم فعالان فرهنگی جریان ساز برشمرد و اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا هر ایرانی یک ستاد برای حضور در انتخابات باشد چنانکه رهبر معظم انقلاب تاکید کرده اند که حتی اگر برخی نظام را هم قبول ندارد باید در انتخابات شرکت کرده و در سرنوشت خویش سهیم شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی به راه‌های مؤثر در جذب حداکثری برای حضور در پای صندوق‌های رأی اشاره کرد و گفت: شناسایی آسیب دیدگان احتمالی (قشر خاکستری جامعه)، همدردی با منتقدین وضع موجود، طرح مباحث منطقی و اهمیت حضور در انتخابات، پاسخگویی به شبهات، بیان منطقی علل پیدایش وضع موجود به شکل منصفانه، تبیین احکام شرعی و فتاوای مراجع تقلید در وجوب مشارکت در انتخابات، بیان پیامدهای مادی و معنوی حضور در انتخابات و بیان پیامدهای عدم حضور، از مهم‌ترین راهکارهای جذب حداکثری در انتخابات است.

وی بانوان فعال فرهنگی و تبلیغی را سر شبکه‌های تبلیغی استان معرفی کرد و گفت: بانوان جریان ساز فرهنگی باید با هم افزایی و تبادل تجربیات و ارتباط مستمر با سازمان تبلیغات اسلامی، به ارائه اقدامات مشترک و ثمربخش در حیطه فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی پرداخته و باید در فضای مجازی با تشکیل گروه‌های تأمین محتوای تبلیغی، به جریان سازی تبلیغی در سطح استان و فراتر از آن در کشور بپردازند.

این مسئول، تشکیل کارگروه مطالبه گران بعد از انتخابات را ضروری دانست و تاکید کرد: مطالبه‌گری‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که منافع آن در سطح جامعه و زندگی مردم ملموس و مشهود شود. طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه ویژه به مطالبه‌گری، باید گام‌های مؤثری در راستای برافراشته نگه‌داشتن پرچم مطالبه‌گری و حرکت ثمربخش آن در مسیر عدالت خواهی برداشته شود.

نقش بانوان در مشارکت‌افزایی در انتخابات مؤثر و کارآمد است

فریبا محمدلو، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل نیز در این نشست در سخنانی به نقش بانوان در صحنه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه اشاره کرد و گفت: دوران کنونی همانند دوران دفاع مقدس از حساسیت و اهمیت بالایی برخوردار است و باید با حضور گسترده در انتخابات از این آزمون بزرگ و سرنوشت ساز با سربلندی عبور کنیم.

وی بانوان را به عنوان نیمی از جمعیت کشور، مهم‌ترین قشر جامعه در تعیین سرنوشت جامعه معرفی کرد و گفت: بانوان با مسئولیت‌های متعددی اعم از مسئولیت همسری، مادری و نیز به عنوان یک شهروند همواره دوشادوش مردان در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی حضور داشته و می‌توانند در تشویق و جذب اعضای خانواده و در سطح وسیع‌تر، اعضای جامعه برای حضور حداکثری در انتخابات تلاش کنند.

در ادامه سارا حقی، کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل نیز ضمن تشکر از فعالیت بانوان فرهنگی و تبلیغی در آگاه‌سازی بانوان، حضور پر شور مردم در انتخابات را نشان دهنده اقتدار، بصیرت و عزم ملی دانست و گفت: همگان با تلاشی مضاعف باید در امید آفرینی و جذب مردم به حضور حداکثری در انتخابات فعالیت کنیم و نگذاریم دشمن از این فرصت به نحو خود استفاده کرده و ناامیدی را در دل مردم افزایش دهد.

وی گفت: بانوان فعال و همیشه در صحنه در راستای سربلند کردن ایران عزیز و اقامه حماسه با شکوه در انتخابات ۱۴۰۰ با حفظ وحدت حول فرامین مقام معظم رهبری، با تبیین اخلاق انتخاباتی و شاخص‌های انتخاب اصلح برای تشکیل دولت قوی، مقتدر، ولایت پذیر و عدالت گستر از هیچ تلاشی دریغ نکرده و از ظرفیت‌های مختلف اعم از فضای مجازی و ارتباط چهره به چهره استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع