بازار؛ گروه ایران: قاچاق ارز به عنوان معضلی شناخته می شود که در مقاطع مختلف ظهور و بروز زیادی در عرصه اقتصاد کشور داشته است. این در حالی است که مواد قانونی زیادی برای جلوگیری از قاچاق ارز در مجلس تصویب شده و با این حال این نوع از قاچاق هیچ وقت تمامی نداشته است. […]

بازار؛ گروه ایران: قاچاق ارز به عنوان معضلی شناخته می شود که در مقاطع مختلف ظهور و بروز زیادی در عرصه اقتصاد کشور داشته است.

این در حالی است که مواد قانونی زیادی برای جلوگیری از قاچاق ارز در مجلس تصویب شده و با این حال این نوع از قاچاق هیچ وقت تمامی نداشته است.

«دولت می خواست که با ایجاد سامانه نیما ورودی ارز را کنترل کند. اما نه تنها در رسیدن به این هدف موفق نبوده بلکه سالانه چیزی حدود ۱۰ الی ۱۲ میلیارد دلار ارز قاچاق می شود» این گزاره ای است که عضو هیئت رئیسه اتاق ایران به تازگی مطرح کرده است.

غلامرضا مرحبا، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به طرح موضوعاتی از قبیل بروز قاچاق ارز بیان کرد: موضوعی که وجود دارد این است که وقتی کشور با تحریم مواجه می شود مقداری انضباط مالی و انجام کنترل ها ضعیف می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: به هر حال برخی هم هستند که از این شرایط سوء استفاده کرده و می کوشند تا قاچاق ارز را افزایش دهند.

مرحبا تاکید کرد: اگر همه تبادلات بین المللی ما از سوی سیستم بانکی انجام می شد طبیعتا ما قاچاق ارزی کمتری داشتیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر شرایط بدین نحوه نیست و تبادل ارزی خیلی از بازرگانان و تجار ما خارج از کانال های رسمی انجام می شود و به هر حال ممکن است در این روند تخلفی هم صورت گیرد و قاچاقی هم رخ دهد که باید از آن جلوگیری شود.

این نماینده مجلس با اشاره به ارتباط نوسان قیمت ارز و تاثیر جو روانی بر آن بیان کرد: اساسا جو روانی تاثیر پر رنگی بر بازار ارز ما دارد که البته این مسئله در همه جای کشورهای دنیا وجود دارد.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار