به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار به نقل از سازمان حفظ نباتات کشور، در این دیدار حسین رنجبر اقدم با اعلام اینکه کشور ایران دارای تنوع اقلیمی است و این تنوع اقلیم امتیاز ویژه برای ایران ایجاد کرده، گفت: از توسعه همکاری‌های دو جانبه در بخش کشاورزی بخصوص موضوعات مربوط به […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار به نقل از سازمان حفظ نباتات کشور، در این دیدار حسین رنجبر اقدم با اعلام اینکه کشور ایران دارای تنوع اقلیمی است و این تنوع اقلیم امتیاز ویژه برای ایران ایجاد کرده، گفت: از توسعه همکاری‌های دو جانبه در بخش کشاورزی بخصوص موضوعات مربوط به سازمان حفظ نباتات استقبال می‌کنیم.

تاکید ایران و بلاروس بر گسترش همکاری در حوزه کشاورزیسرپرست سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به تحریم‌های ظالمانه برخی کشورهای غربی علیه دو ملت ایران و بلاروس و ضرورت توسعه همکاری‌های دوجانبه در بخش‌های مختلف به خصوص کشاورزی ، افزود: در حوزه‌های کشاورزی و صادرات و واردات محصولات کشاورزی می‌توانیم گام‌های بلند تری را برداریم.

رنجبر اقدم با تاکید بر اهمیت سلامت محصولات کشاورزی در ایران، اظهار داشت: ما به کیفیت و سلامت از کاشت تا برداشت محصولات کشاورزی اهمیت خاصی قائلیم و راهبردهای مختلفی را برای این منظور بکار می‌بندیم.

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور ادامه داد: در مدیریت آفات، علف‌های هرز و بیماری‌ها ایمن‌ترین مسیر را انتخاب می‌کنیم.

وی به استفاده از دانش در فرایند کاشت تا برداشت محصولات کشاورزی پرداخته و گفت: سازمان حفظ نباتات کشور از برنامه‌های مبتنی بر علم و دانش استقبال می‌کند و سعی می‌کنیم از ارتباطات بین المللی و دانش روز دنیا برای این امر بهره بگیریم.

رنجبر اقدم با اشاره به استفاده از روش‌های غیرشیمیایی در فرایند تولید محصولات کشاورزی ،‌تصریح کرد: یکی از مسائلی که پیگیر آن هستیم کنترل بیولوژیک است که تا حد ممکن از مواد شیمیایی استفاده نکنیم و سلامت محصولات مان را بیشترتضمین کنیم.

وی به واردات محصولات از بلاروس به ایران اشاره کرد و گفت: از محصولات کشاورزی با کمترین آلاینده‌ها استقبال می‌کنیم چرا که هدف مان این است که مصرف کننده با خیال آسوده از محصولات استفاده کند.

معاون وزیر کشاورزی بلاروس گزارشی از وضعیت کشاورزی این کشور ارائه کرد و خواستار توسعه روابط دوجانبه در حوزه‌های مختلف کشاورزی شد و ابراز امیدواری کرد در سفر رئیس جمهور بلاروس به ایران موافقت نامه همکاری بین ایران و بلاروس در زمینه حفظ‌ نباتات به امضا طرفین برسد.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار