مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: محیط زیست استان اردبیل برای ثبت تالاب سد میل مغان در کنوانسیون رامسر تلاش می‌کند و با ثبت این تالاب طبیعی بیست و ششمین تالاب مهم کشور در کنوانسیون رامسر ثبت می‌شود.

محمد خداپرست شامگاه دوشنبه در نشست با خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: باتوجه به اینکه در استان اردبیل تالاب‌های مهمی وجود دارد سه گروه تخصصی و علمی را برای بررسی و مطالعات گسترده در خصوص تهدیدات و مشکلات این تالاب‌ها اختصاص داده‌ایم و همچنین برای احیای تالاب نئور نیز برنامه مختلفی همچون تدوین برنامه جامع احیای نئور داریم که از نیمه دوم امسال زیر نظر کارشناسان اجرایی و عملیاتی می‌شوند.

وی با اشاره به وضعیت تالاب نئور افزود:‌ تالاب نئور یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین مناطقی است که تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست استان قرار گرفته است و شرایط بسیار مطلوبی دارد که باید برای حفاظت از این تالاب اقدامات لازم انجام شود و امیدواریم با اقدامات مشارکتی خود کمکی تاثیرگذار به بحث احیای تالاب نئور کرده باشیم.

خداپرست از ثبت تالاب سد میل مغان در کنواسیون رامسر خبر داد و تصریح کرد: محیط زیست استان اردبیل برای ثبت تالاب سد میل مغان در کنواسیون رامسر تلاش می‌کند و با ثبت این تالاب طبیعی بیست و ششمین تالاب مهم کشور در کنوانسیون رامسر ثبت می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با بیان اینکه در سایت مغان ۴۲ راس آهو نگهداری می‌شود اظهار کرد: در استان اردبیل گونه‌های مختلف و متعددی از حیات وحش وجود دارد و در سایت مغان ۴۲ راس آهو نگهداری می‌شود و روز گذشته در یک اتفاق شگفت‌انگیز ۱ راس بره متولد شد و تعداد آهوهای این سایت به ۴۲ راس آهو ارتقا یافت.

وی گونه مهاجم کاراس را مهم‌ترین تهدید برای تالاب نئور دانست و بیان کرد: یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین تهدیدات برای تالاب نئور گونه مهاجم کاراس است که در سال ۸۴ در این دریاچه مشاهده شده است که سبب تغییر اکو سیستم و زنجیره غذایی و از بین رفتن یکی از مهم‌ترین گونه شاخص این دریاچه میگوی گاماروس شده است و ما همواره برای احیای این تالاب تلاش کرده‌ایم.

انتهای پیام/