نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین گفت: می گویند باید اصل 44 را اجرای کنیم ماموریم و معذور و به بهانه خصوصی سازی بیت المال را تاراج می کنند و تاکنون در هر واگذاری این موضوع محرز شده است.

صدیف بدری با اشاره به اینکه سازمان خصوصی سازی نحوه واگذاری کشت و صنعت مغان را قانونی می داند اظهار داشت:نحوه ارزیابی و  قیمت گذاری کشت و صنعت مغان به درستی انجام نشده است و قیمت واقعی باید بر براساس ارزیابی دارایی کشت صنعت مغان انجام می گرفت.

وی افزود:سازمان خصوصی سازی متاسفانه در واگذاری کشت صنعت مغان لجبازی می کند ولی با اهرم تحقیق و تفحص مجلس این موضوع را پیگیریم تا ترمزی در مقابل اقدامات غیر منطقی باشد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب تحقیق و تفحص درباره چگونگی و نحوه واگذاری کشت و صنعت مغان در مجلس شورای اسلامی گفت:پوری حسینی رییس سازمان خصوصی سازی  در کمسیون اقتصادی  نتوانست به سوالات نمایندگان جواب قانع کننده ای بدهد و به این خاطر کمیسیون اقتصادی با اکثریت قاطع به تحقیق و تفحص رای دادند؛امیداویم با پیگیری نمایندگان مجلس که بنده نیز جزو آنها هستم در صحن مجلس نیز رای لازم به تحقیق و تفحص داده شود.

بدری از وجود برخی پشت پرده در نحوه واگذاری و قیمت‌گذاری کشت و صنعت مغان خبر داد و گفت: امید می‌رود با آغاز تحقیقات و ارزیابی در این زمینه بسیاری از پنهان‌کاری و مسائلی که پشت پرده واگذاری این شرکت عظیم محلی وجود داشت برملا شود.

باید قبل واگذاری کشت و صنعت مغان حقوق معارضین شفاف می شد

وی اضافه کرد:حقوق عشایر اهالی که  در حفظ  حراست این بنگاه اقتصادی از هیچ زحمتی دریغ نکرده اند و حقوق قانونی دارند باید قبل از واگذاری  شفاف می شد ؛یکی از موضوعات مورد بحث ما تعیین و تکلیف حقوق عشایر و صاحبان زمین در کشت صنعت مغان بود که متاسفانه بدون رعایت  این موارد نشر اگهی کردند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد:متاسفانه همانطور که در مصاحبه های رییس سازمان دیدیم می خواهند با لج و لجبازی کارها را پیش ببرند و به منطق و نظر کارشناسی اعتقادی ندارند.

بدری گفت:می گویند باید اصل ۴۴ را  اجرای کنیم ماموریم و معذور و به بهانه خصوصی سازی بیت المال را تارج می کنند و تاکنون در هر واگذاری این موضوع محرز شده است.

وی اظهار داشت:ساز و کار واگذاری می توانست بصورت  تعاونی های مردم محور شکل یابد و در اداره این بنگاه اقتصادی بزرگ مردم منطقه سهیم می شدند.

بهره‌مندی ۹۰ درصدی استان از درآمد حاصل از فروش کشت و صنعت باید لحاظ شود

بدری در خصوص درآمد  فروش کشت و صنعت مغان نیز گفت: درآمد حاصله  از فروش کشت و صنعت قاعدتا به خزانه دولت واریز می‌شود ولی باید ۹۰ درصد درآمد حاصل از فروش این بنگاه اقتصادی را  در پروژه‌های زیرساختی استان به صورت تهاتری هزینه شود.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : سبلان ما