نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت: تاخیر یا عدم پرداخت خسارت در زمان مقرر کشاورزان را نسبت به صندوق بیمه محصولات کشاورزی بی‌رغبت و بی‌اعتماد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی در نشست هم اندیشی بیمه محصولات کشاورزی در این شهرستان با بیان اینکه بیمه محصولات کشاورزی و دامی از مهم‌ترین مشوق های امیدوارکننده این بخش از تولیدکنندگان است؛ افزود: تاخیر یا عدم پرداخت خسارت در زمان مقرر کشاورزان را نسبت به صندوق بیمه محصولات کشاورزی بی‌رغبت و بی‌اعتماد کرده است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه خطرات در بخش کشاورزی غیر قابل انکار است زیرا این شغل پرریسک همواره در معرض تهدید بلایای طبیعی و … قرار دارد تصریح کرد: عدم پرداخت به موقع پرداخت غرامت موجب نارضایتی در بین کشاورزان منطقه شده و تبعات منفی زیادی را موجب شده است که انتظار می رود صندوق بیمه کشاورزی با عمل به تعهدات سطح بیمه محصولات رشد چشم گیری در شهرستان داشته باشد.

مولایی فرماندار گرمی هم در این جلسه عدم تطابق پرداخت غرامت با خسارت وارده ،طولانی بودن زمان اعلام تا پرداخت غرامت و عدم تناسب پرداخت ها با خسارت وارده به آنها را از مهم‌ترین دلایل عدم استقبال کشاورزان منطقه از بیمه کشاورزی برشمرد که بخش کشاورزی در شهرستان را با چالش جدی مواجه کرده است.

در ادامه قنبری مدیر عامل صندوق بیمه کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه شهرستان گرمی‌ یکی از قطب های اصلی تولید محصولات کشاورزی در استان بشمار می‌ رود افزود: سال گذشته تنها ۱۳ درصد از محصولات کشاورزی دراین شهرستان را به زیر بیمه صندوق کشاورزی برده بودیم که امیدواریم با توجه به بهبود تعرفه ها و تعهدات بیمه امسال سطح بیمه محصولات رشد چشم گیری داشته باشد.

انتهای پیام/