به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، حجت الاسلام افشین آذربخش پیش از ظهر یکشنبه در مراسم ایام فاطمیه در جمع بانوان حوزه علمیه با اشاره به اهمیت ترویج سبک زندگی فاطمی در جامعه، اظهار کرد: سیره حضرت فاطمه (س) از یک سو به جهت انتساب ایشان به عنوان دختر خاتم پیامبران (ص)، همسر امامت و […]

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، حجت الاسلام افشین آذربخش پیش از ظهر یکشنبه در مراسم ایام فاطمیه در جمع بانوان حوزه علمیه با اشاره به اهمیت ترویج سبک زندگی فاطمی در جامعه، اظهار کرد: سیره حضرت فاطمه (س) از یک سو به جهت انتساب ایشان به عنوان دختر خاتم پیامبران (ص)، همسر امامت و مادر ولایت و از سوی دیگر برجستگی‌های شخصیتی که در وجود ایشان دیده می‌شود و آن حضرت را به عنوان یک الگو مطرح می‌سازد، حائز اهمیت است.

وی فرهنگ غنی اسلام را برترین فرهنگ تربیتی برای جامعه عنوان کرد و افزود: اصول دین اسلام، یعنی توحید، نبوت و معاد، باعث شده‌اند که اصولی هم بر فرهنگ اسلامی حاکم باشد که همان انعکاس اصول دین است. در واقع، پنج اصل توحید، نبوت، معاد، عدل و امامت از هم مستقل نیستند، بلکه بازگشت همه آن‌ها به توحید است بنابراین، فرهنگ اسلامی هم از «توحید»، که قلب دیانت اسلام است، تغذیه می‌شود.

حجت الاسلام آذربخش به مسئله «تبیین» به عنوان وظیفه مهم بانوان فعال فرهنگی اشاره کرد و گفت: ائمه اطهار (س) وظیفه‌ی تبیین دین را بر عهده داشتند. یعنی دین اسلام را با تمامی ابعادش بیان می‌کردند و به قول حضرت امام خمینی (ره)، اسلام ناب محمدی را به همگان نشان می‌دادند؛ اسلامی که دارای ابعاد، عقیدتی، سیاسی، اخلاقی، شرعی و … است. اگر ائمه اطهار (س)، یکی از این ابعاد را بیان نمی‌کردند، اسلام به شکل ناقص معرفی می‌شد که در جامعه کنونی نیز باید همگان در روشنگری و تبیین فعالانه وارد عمل شوند.

استاد حوزه علمیه اردبیل با بیان اینکه باید ابعاد وجودی حضرت فاطمه (س) بیش از این در جامعه به ویژه برای نسل جوان تبیین شود، اظهار داشت: تحقق این مهم موجب ترویج فرهنگ فاطمی با شناخت، بصیرت و پیاده کردن روش و منش آن حضرت در زندگی دختران و بانوان خواهد شد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، در ادامه این مراسم مداحی توسط محمد طهماسبی مداح اهل بیت (ع) انجام شد و حاضرین در سوگ شهادت حضرت زهرا (س) عزاداری کردند.

انتهای پیام/

منبع