علی نوبخت در گفت‌و گو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: صف‌های طولانی برای خرید نان که گلایه‌های مردمی را به همراه داشته اسباب دغدغه و نگرانی مسئولان شده و ما با تدابیر در نظر گرفته شده، سعی می‌کنیم هر چه سریع‌تر طرح هوشمندسازی عرضه نان را در استان اردبیل نیز اجرایی و عملیاتی […]

علی نوبخت در گفت‌و گو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: صف‌های طولانی برای خرید نان که گلایه‌های مردمی را به همراه داشته اسباب دغدغه و نگرانی مسئولان شده و ما با تدابیر در نظر گرفته شده، سعی می‌کنیم هر چه سریع‌تر طرح هوشمندسازی عرضه نان را در استان اردبیل نیز اجرایی و عملیاتی کنیم.

وی تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا آخر خردادماه این طرح با تجهیز نانوایی‌ها به دستگاه‌های کارت‌خوان شکل عملیاتی و اجرایی بگیرد تا مردم به راحتی بتوانند نان مورد نیاز خود را تهیه کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: به رغم افزایش ۴۶ واحد نانوایی به ویژه در شهر اردبیل برای پخت نان در نوبت صبح تا آخر شب و افزایش سهمیه آرد نانوایی‌ها سعی بر این است تا ۴۵ واحد نانوایی منتخب نیز از دهم خردادماه مازاد بر تولید روزانه، پخت نان لواش را انجام داده و در روزهای آینده که احتمال حضور گردشگران وجود دارد، به اندازه کافی نان و عرضه آن را شاهد باشیم.

نوبخت از لغو تعطیلی ۱۴ و ۱۵ خرداد همه نانوایی‌ها در سطح استان خبر داد و افزود: نانوایی‌ها حتی در روزهای تعطیل نیز در نوبت صبح و عصر و به شکل فوق‌العاده تولید و تأمین نان را انجام می‌دهند و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی فعالیت ۲ هزار و ۹۹۸ واحد نانوایی را در استان با تحویل ۱۵ هزار تن آرد یادآور شد و خاطرنشان کرد: بعد از اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها یک‌هزار تن نیز به سهمیه نانوایی‌های استان افزوده شده است.

نوبخت از تأمین آرد مورد نیاز عشایر به میزان ۴۵۰ تن خبر داد و اضافه کرد: یکی از دلایل طولانی شدن صف‌های خرید نان در اردبیل تخلف نانوایی‌ها در فروش خارج از شبکه‌ای است که به نظر می‌رسد بخشی از آرد تحویلی به نانوایی‌ها همچنان تبدیل به نان نمی‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: قطعاً با اجرای هوشمندسازی تولید و عرضه نان تلاش بر این خواهد بود تا جلوی تخلفات به ویژه فروش خارج از شبکه گرفته شده و به اندازه سهمیه تخصیص یافته نان تحویل مردم شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: تفاوت قیمت آرد صنف و صنعت با نان‌های سنتی ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومان است که امیدواریم با پرداخت یارانه به حلقه آخر یعنی نانوایی‌ها، عرضه نان به قیمت مصوب بدون محدودیت انجام شود.

انتهای پیام/

منبع