علی نوبخت در گفت‌و گو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: در تأمین آرد برای نانوایی‌ها هیچ مشکلی وجود ندارد و ما در سطح استان بیش از ۱۶ هزار تن آرد به شکل ماهانه توزیع می‌کنیم. وی تصریح کرد: توزیع آرد به صورت ماهانه برای دو هزار و ۶۰۰ واحد نانوایی در حال انجام […]

علی نوبخت در گفت‌و گو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: در تأمین آرد برای نانوایی‌ها هیچ مشکلی وجود ندارد و ما در سطح استان بیش از ۱۶ هزار تن آرد به شکل ماهانه توزیع می‌کنیم.

وی تصریح کرد: توزیع آرد به صورت ماهانه برای دو هزار و ۶۰۰ واحد نانوایی در حال انجام است و نه تنها کاهش تأمین و توزیع آرد را شاهد نیستیم بلکه در نرخ آرد هیچ تفاوتی با گذشته وجود ندارد.

دلیل افزایش تقاضای مصرف نان شرایط خاص روانی در جامعه و شایعات افزایش قیمت نان و آرد است
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اردبیل دلیل افزایش تقاضای مصرف نان را شرایط خاص روانی در جامعه و شایعات افزایش قیمت نان و آرد اعلام کرد و گفت: ما به مردم استان اردبیل اطمینان می‌دهیم که هیچ‌گونه افزایش قیمت آرد و نان رقم نمی‌خورد و با همان قیمت سابق و حتی بالاتر از آمار گذشته تهیه و توزیع آرد را در بین خبازی‌ها و نانوایی‌های استان شاهد هستیم.

نوبخت افزود: تنها برای صنف و صنعت که مربوط به کارخانه ماکارونی و تولید نان‌های حجم ساندویج است، افزایش قیمت اعمال خواهد شد که البته یک درصد کل حجم آرد توزیعی استان را به خود اختصاص داده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از ابتدای ماه جاری توزیع آرد صنف و صنعت به میزان ۴۰۰ تن انجام شده و افزایش قیمت نیز در آنها رقم نخورده تا مردم همچنان تا پایان اردیبهشت قیمت ماکارونی و نان حجم ساندویجی‌ها را با همان قیمت قبلی دریافت کنند.

نوبخت اضافه کرد: پرداخت عادلانه یارانه‌ها برای نان مورد توجه دولت است که در این طرح قرار است مابه‌التفاوت قیمت به حساب نانوایان پرداخت شود و هیچ‌گونه افزایش قیمت در نرخ نان سنتی انجام نمی‌شود.

وی بیان کرد: در کنار تأمین آرد مورد نیاز نانوایی‌ها، برخی نانوایی‌ها نیز تا ساعت ۱۲ شب اقدام به پخت نان می‌کنند و در عرضه نان سنتی به ویژه لواش در سطح استان هیچ‌ مشکلی وجود ندارد.

خرید تضمینی گندم از خردادماه آغاز می‌شود
نوبخت در ادامه سخنان خود اظهار کرد: با بازرسی‌ها و نظارت‌های انجام شده جلوی هرگونه سوءاستفاده و توزیع آرد خارج از شبکه گرفته می‌شود و امیدواریم مردم با خرید به اندازه نیاز روزانه خود از هرگونه نگرانی و دغدغه در این حوزه بیرون آمده و به آرامش و بهبود شرایط موجود کمک کنند.

وی به خرید تضمینی گندم از کشاورزان اردبیل اشاره کرد و گفت: خرید تضمینی گندم با برداشت محصول در شمال استان از خردادماه آغاز می‌شود و امسال قیمت‌گذاری برای خرید تضمینی با پایه ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به انجام می‌رسد.

نوبخت برآورد تولید گندم را یادآور شد و تصریح کرد: کارشناسان جهاد کشاورزی تولید امسال گندم را ۳۰۰ هزار تن برآورد می‌کنند و پیش‌بینی خرید نیز بیش از ۱۷۰ هزار تن است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اردبیل افزود: در سطح استان بیش از ۲۷۴ هزار هکتار از اراضی آبی و دیم به زیر کشت گندم رفته که عملیات برداشت از شمال استان از اوایل خردادماه آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

منبع