سید حامد عاملی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای متعادل‌سازی هزینه‌ها، درآمدها و کاهش بار تورمی در جامعه اظهار کرد: دولت روزانه چهار میلیون بشکه توان فروش نفت را دارد که در حال حاضر این میزان فروش به یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه رسیده که […]

سید حامد عاملی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای متعادل‌سازی هزینه‌ها، درآمدها و کاهش بار تورمی در جامعه اظهار کرد: دولت روزانه چهار میلیون بشکه توان فروش نفت را دارد که در حال حاضر این میزان فروش به یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه رسیده که قطعا مبالغ حاصل از فروش نفت و سایر منابع کفاف تعادل درآمدها و هزینه‌ها را نمی‌کند.

وی تصریح کرد: تورم ایجاد شده باید به صورت علمی و کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته تا با کاهش هزینه‌ها، امکان تعادل‌سازی وضعیت اقتصادی و شرایط معیشتی مردم فراهم آید.

شاخص تولید ناخالص اردبیل و درآمد سرانه مردم از متوسط کشوری پایین‌تر است

استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر دولت ۱۰۰ همت بدهی دولت گذشته را ماهانه پرداخت می‌کند و قطعا اولویت اصلی دولت کنترل تورم است اما استکبار جهانی نیز با تشدید تحریم‌ها و پروسه زمین‌گیر کردن ایران در خانه سعی می‌کند شرایط بسیار سختی را در حوزه اقتصادی ایران رقم بزند.

عاملی افزود: در استان اردبیل اصلی‌ترین رویکرد ما تقویت رویکردها در زمینه توانمندسازی تولید و ارتقای اشتغال با همکاری سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است تا بخشی از عقب‌ماندگی‌ها در حوزه‌های مختلف جبران شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: شاخص تولید ناخالص استان اردبیل و درآمد سرانه مردم از متوسط کشوری پایین‌تر است و سعی ما بر این است تا با بها دادن به افزایش تولید کالا، خدمات و ارتقای سرانه اشتغال، میانگین درآمد مردم و بهبود معیشت آنها را رقم بزنیم.

عاملی با پرهیز از هرگونه حرکت نمایشی، اعداد و آمارسازی دروغین در حوزه اشتغال اضافه کرد: باید اشتغال به معنای واقعی و عملیاتی شکل بگیرد تا ما کاهش نرخ بیکاری را در جامعه شاهد باشیم.

وی بیان کرد: در حوزه کشاورزی افزایش تولید تا یک میلیون تن با اجرایی شدن پروژه عظیم پایاب سد خداآفرین و توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای هدف‌گذاری شده و در کنار آن مدرن‌سازی باغات نیز در مناطق مختلف مد نظر است.

تکمیل ۱۵ صنعت متوسط و بزرگ استان با اشتغال ۱۲ تا ۱۵ هزار نفری

عاملی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ۱۲ هزار میلیارد تومان با افزایش یک میلیون تن محصول کشاورزی در شمال استان، به منابع درآمدی مردم این خطه افزوده می‌شود و در کنار آن توسعه ۵۰۰ هکتار مجتمع گلخانه‌ای و یک‌هزار هکتار باغ مدرن می‌تواند فرصت اشتغال تا ۱۷ هزار نفر را در بخش کشاورزی فراهم آورد.

وی تکمیل ۱۵ صنعت متوسط و بزرگ استان را با اشتغال ۱۲ تا ۱۵ هزار نفر یادآور شد و تصریح کرد: در کنار توجه به صنعت و معدن، در حوزه گردشگری نیز ما به تقویت زیرساخت‌ها به ویژه در بحث جاده، خط ریلی و هوایی نیاز داریم که اقدامات خوبی در این حوزه‌ها شروع شده است.

عاملی تکمیل بزرگراه شمال به جنوب را در کنار تکمیل راه آهن اردبیل – میانه و اتصال آن به شمال استان یادآور شد و گفت: بخش حساس و نقاط بحرانی راه آهن اردبیل – میانه با تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان در سه ماه اخیر در اولویت قرار گرفته و قطعا سعی بر بهره‌برداری از این پروژه عظیم است.

استاندار اردبیل افزایش پروازهای هوایی به مقصد فرودگاه اردبیل، کاهش کنسلی‌ها در کنار راه‌اندازی پروازهای صبح و شامگاهی فرودگاه اردبیل را یادآور شد و افزود: در همه حوزه‌ها کار عمرانی و اجرایی با سرعت در حال انجام است و امیدواریم در استان اردبیل توجه به تولید و اشتغال به افزایش سرانه درآمدی مردم، مورد حمایت و توجه بیشتر قرار گیرد.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار