به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، سید جواد یحیی‌زاده بعد از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اشتغال شهرستان خلخال با محوریت برنامه‌های کمیته امداد اظهار کرد: این شهرستان با برخورداری از ۲۲ درصد نرخ رشد بیکاری و با ۱۰ درصد بیشتر از میانگین نرخ بیکاری استان اردبیل، بیکارترین و محروم‌ترین شهرستان استان است. وی با […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، سید جواد یحیی‌زاده بعد از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اشتغال شهرستان خلخال با محوریت برنامه‌های کمیته امداد اظهار کرد: این شهرستان با برخورداری از ۲۲ درصد نرخ رشد بیکاری و با ۱۰ درصد بیشتر از میانگین نرخ بیکاری استان اردبیل، بیکارترین و محروم‌ترین شهرستان استان است.

وی با اشاره به اینکه حل مشکل بیکاری نیازمند همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و همچنین بانک‌های عامل در پرداخت به موقع تسهیلات اشتغالزایی است، تصریح کرد: افزایش بیکاری ارتباط مستقیم با آسیب‌های اجتماعی دارد که امیدواریم با ورود به موقع مسئولان زمینه اشتغال برای خیل کثیری از جوانان منطقه ایجاد شود.

فرماندار خلخال با بیان اینکه تعهدات اشتغالزایی کمیته امداد در راستای توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش باید محقق شود، گفت: تخصیص اعتبارات مصوب مجلس برای کاهش نرخ بیکاری به ویژه در بخش مددجویان کمیته امداد و نهادهای حمایتی همچون بهزیستی باید در اسرع وقت به این شهرستان محقق شود.

یحیی‌زاده افزود: در حال حاضر ۲ هزار و ۷۰۰ خانوار شامل بیش از ۱۰ هزار نفر تحت پوشش نهاد حمایتی کمیته امداد خلخال هستند که از انواع حمایت‌های این نهاد از جمله پرداخت مستمری ماهانه، هزینه‌های درمانی، مسکن محرومان، کمک‌های موردی، مصرف رایگان انرژی، کمک هزینه تحصیلی مدرسه و دانشگاه، تسهیلات خود اشتغالی، کارفرمایی و سایر حمایت‌های این نهاد بهره می‌برند.

فرماندار شهرستان خلخال به در حال ساخت بودن ۵۸ واحد مسکونی محرومان در خلخال توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: ۴۲ واحد از مجموع واحدهای در حال ساخت در مناطق شهری و روستایی خلخال، سوم خرداد امسال تحویل محرومان می‌شود.

انتهای پیام/

منبع