به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، فاطمه‌السادات حسینی عصر سه‌شنبه در نشست با قالیبافان در اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل از استان‌های با آمار بالای مشاغل خانگی به ویژه در حوزه قالی و فرش است که بیشترین مشارکت بانوان را در این بخش شاهد هستیم. وی تصریح کرد: با حمایت و پرداخت تسهیلات تولید فرش […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، فاطمه‌السادات حسینی عصر سه‌شنبه در نشست با قالیبافان در اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل از استان‌های با آمار بالای مشاغل خانگی به ویژه در حوزه قالی و فرش است که بیشترین مشارکت بانوان را در این بخش شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: با حمایت و پرداخت تسهیلات تولید فرش با کیفیت مناسب در این استان هدف‌گذاری شده که قطعاً تقویت چرخه تولید و تأمین نیازمندی بازار هدف‌گذاری اصلی است.

مشاور زنان و خانواده وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در کنار تولید محصولات ارزشمند در هنر صنعت فرش، پوشش بیمه‌ای هنرمندان و صنعتگران نیز در این حوزه مورد توجه قرار گرفته که ما در کشور تلاش می‌کنیم تا مصوبه مجلس در قالب بیمه قالیبافان به درستی و به دقت اجرایی و عملیاتی شود.

حسینی افزود: ما سعی خواهیم کرد تا با پرداخت تسهیلات و منابع مورد نیاز به کمک قالیبافان بشتابیم که در این زمینه نیز از شورای اشتغال منابع مورد نیاز درخواست شده تا با تأمین به موقع از طریق بانک‌ها پرداخت این تسهیلات با کمترین موانع انجام شود.

وی فعالیت کارگروه‌های رفع موانع تولید در بخش پشتیبانی از زنان کارآفرین را یادآور شد و خاطر نشان کرد: در استان‌های مختلف این کارگروه‌ها تلاش می‌کنند تا مشکلات و موانع پیش روی تولیدکنندگان زن را به ویژه در بخش قالیبافی احصا کرده و بستر رفع این مشکلات را با راهکارهای درست فراهم کنند.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: با دلسوزی تمام در قالب این کارگروه‌ها در کنار گره‌گشایی از مشکلات تولیدکنندگان، سعی و تلاشمان بر این است تا زنجیره تولید را در این بخش تکمیل و بافندگان فرش را به هر شکل ممکن با تأمین مواد اولیه و تسهیلات مورد نیاز مورد حمایت و پشتیبانی قرار دهیم.

مشاور زنان و خانواده وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: ۸۰ درصد بافندگان فرش را در منازل و کارگاه‌های تولیدی زنان تشکیل می‌دهند که در کنار حمایت از این تولیدکنندگان، تلاشمان بر این است تا زمینه فروش و عرضه محصولات تولیدی آنها را نیز در داخل و خارج از کشور فراهم کنیم.

انتهای پیام/

منبع