به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، مهدی خدمتی شامگاه دوشنبه در بازدید از مناطق آسیب‌دیده از سیلاب ۲ هفته پیش خلخال اظهار کرد: نحوه توزیع اعتبارات بحران و حوادث تغییر یافته و برخلاف سال‌های گذشته این اعتبار توسط تهران در اختیار دستگاه‌های اجرایی استان گذاشته می‌شود. وی تصریح کرد: بر اساس روش جدید توزیع اعتبارات […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، مهدی خدمتی شامگاه دوشنبه در بازدید از مناطق آسیب‌دیده از سیلاب ۲ هفته پیش خلخال اظهار کرد: نحوه توزیع اعتبارات بحران و حوادث تغییر یافته و برخلاف سال‌های گذشته این اعتبار توسط تهران در اختیار دستگاه‌های اجرایی استان گذاشته می‌شود.

وی تصریح کرد: بر اساس روش جدید توزیع اعتبارات حوادث، مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در کنار ارائه طرح‌های پیشنهادی خود برای برخورداری از این اعتبارات موظف به جذب اعتبار مورد نیاز خود از مرکز کشور و بدون دخالت مدیریت بحران استانداری این استان هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: در شرایط فعلی که دولت توان پرداخت خسارات ناشی از وقوع بحران‌های طبیعی به خسارت‌دیدگان را ندارد، تنها راهکار جبران خسارات ناشی از وقوع حوادث قهری استفاده از مزایای بیمه در همه عرصه‌های مختلف از جمله فعالیت‌های کشاورزی، دامداری، صنعت و خدمات است.

خدمتی افزود: امسال ۵۰۰ میلیارد ریال برای کمک به شهرداری‌ها، ۴۰۰ میلیارد ریال برای کمک به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و همچنین ۲۲۰ میلیارد ریال از سوی ستاد مدیریت بحران کشور برای کمک به ایجاد زیرساخت‌های استان اردبیل در نظر گرفته شده که با پرداخت این اعتبار، بخشی از اعتبارات مورد نیاز مربوط به نوسازی ناوگان ماشین‌آلات شهرداری‌ها و راهداری استان تأمین خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برخلاف سایر اعتبارات که بیشتر بر مبنای آمار جمعیتی در استان اردبیل توزیع می‌شود، ملاک، معیار و شاخص توزیع اعتبارات بحران و حوادث میزان آسیب‌پذیری مناطق در مقابل حوادث قهری است.

خدمتی اضافه کرد: از لحاظ رتبه‌بندی مناطق آسیب‌پذیر استان اردبیل، شهرستان‌های خلخال و کوثر بیشترین سطح آسیب‌پذیری در مقابل حوادث قهری همچون زلزله، سیل، طوفان و سرمازدگی در بین شهرستان‌های مختلف این استان را دارد.

وی بیان کرد: به همین دلیل در کنار توجه دولت به مناطق بیشتر آسیب‌پذیر در مقابل حوادث، فرهنگ استفاده از بیمه محصولات کشاورزی، واحدهای مسکونی و دامی برای جبران خسارات نیز در بین جامعه این ۲ شهرستان باید نهادینه شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل در سفر خود به خلخال از مناطق آسیب‌پذیر در مقابل حوادث قهری شهرهای خلخال، کلور، هشجین و همچنین تعدادی از روستاهای بخش‌های شاهرود و خورش‌رستم بازدید و در جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان شرکت کرد.

انتهای پیام/

منبع