به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، رامین نسیمی دوست پیش از ظهر پنجشنبه در بازدید از بخش‌های بستری و واحدهای درمان بیمارستان امام خمینی اردبیل اظهار کرد: در اوایل مهرماه پنج طرح توسعه خدمات درمانی در این بیمارستان افتتاح شد. وی تصریح کرد: این طرح‌ها شامل توسعه اورژانس جامع بیمارستان، نصب و راه‌اندازی دستگاه دوم […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، رامین نسیمی دوست پیش از ظهر پنجشنبه در بازدید از بخش‌های بستری و واحدهای درمان بیمارستان امام خمینی اردبیل اظهار کرد: در اوایل مهرماه پنج طرح توسعه خدمات درمانی در این بیمارستان افتتاح شد.

وی تصریح کرد: این طرح‌ها شامل توسعه اورژانس جامع بیمارستان، نصب و راه‌اندازی دستگاه دوم آنژیوگرافی هیبرید، واحد تصویربرداری مداخله‌ای، دستگاه سی. تی. اسکن اورژانس و رختشورخانه مرکز تروما است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: برای راه‌اندازی و نصب تجهیزات این طرح‌ها بیش از ۵۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

نسیمی دوست با اشاره به اخذ مجوز پذیرش بیماران خارج از کشور در این بیمارستان افزود: این مجوز به دنبال آخرین بازدید کارشناسان اداره نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اخذ شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تمام مراکز درمانی اعم از بیمارستان‌ها، مراکز جراحی سرپایی و محدود و درمانگاه‌ها که مایل به فعالیت در حوزه گردشگری سلامت و ارائه خدمات درمانی به بیماران بین‌المللی هستند باید نسبت به استانداردسازی و رعایت ضوابط پذیرش بیماران بین‌الملل و اخذ مجوز پذیرش بیماران بین‌الملل اقدام کنند.

نسیمی دوست با اشاره به موافقت معاونت سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با احداث اولین مجتمع خدمات گردشگری سلامت در شهر اردبیل اضافه کرد: بعد از جلسات متعدد کارشناسی اولین طرح گردشگری سلامت به منظور احداث مجتمع خدمات گردشگری سلامت در کمیته فنی مورد بررسی و موافقت قرار گرفت.

وی بیان کرد: با توجه به اولویت‌های جذب سرمایه‌گذاری در استان و نگاه ویژه به گردشگری سلامت و پزشکی، این طرح مورد بررسی قرار گرفت که با همت جمعی از متخصصان و پزشکان استان با حجم سرمایه‌گذاری ۷۹۰ میلیارد ریالی اشتغالزایی ۲۵۰ نفری احداث می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: در طراحی این مجتمع خدمات گردشگری سلامت فضاهایی از قبیل کلینیک تخصصی ناباروری، کلینیک تخصصی طب سنتی، واحدهای اقامتی به منظور ارائه خدمات قبل و بعد از درمان، بازارچه و نمایشگاه محصولات بومی و صنایع دستی، معرفی جاذبه‌های گردشگری استان و فضاهای پذیرایی و خدماتی مورد نیاز پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

منبع