اکبر بهنام‌جو در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: منطقه آزاد تجاری که یکی از الزامات توسعه استان در مسیر تحول اقتصادی، صنعتی است خواسته و آرزوی به حق اهالی همه شهرستان‌هاست و یک فرآیند طولانی برای تصویب آن سپری شده است. وی تصریح کرد: بعد از ارائه لایحه دولت گذشته به […]

اکبر بهنام‌جو در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: منطقه آزاد تجاری که یکی از الزامات توسعه استان در مسیر تحول اقتصادی، صنعتی است خواسته و آرزوی به حق اهالی همه شهرستان‌هاست و یک فرآیند طولانی برای تصویب آن سپری شده است.

وی تصریح کرد: بعد از ارائه لایحه دولت گذشته به مجلس و تصویب آن در مجلس به دلیل ایرادات وارده از سوی شورای نگهبان این لایحه به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت و بعد از بحث و بررسی مقرر شد یک منطقه برای آن در نظر گرفته شود.

استاندار اردبیل گفت: در لایحه پیشنهادی و تصویب شده در مجلس چهار منطقه بیله‌سوار، گرمی، پارس‌آباد و محدوده اردبیل و نمین به این مجموعه اضافه شده بود اما در نهایت مجمع با ایجاد منطقه آزاد تجاری استان اردبیل در یک محدوده مشخص موافقت کرد.

بهنام‌جو افزود: هر چند همه نمایندگان استان در این زمینه تلاش می‌کنند تا محدوده بیشتری از شهرهای استان به این مجموعه بپیوندد اما بیس اولیه را با مطالعات دقیق شهرستان مرزی بیله‌سوار قرار دادیم چرا که گمرک در این منطقه وجود دارد و امکان توسعه و تبادلات مرزی به راحتی مهیاست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: البته به تناسب تجربیات سایر مناطق آزاد تجاری ما می‌توانیم در سال‌های آینده افزایش سطح و محدوده را در این منطقه داشته باشیم که قطعا دو تا سه منطقه دیگر از مناطق مستعد استان برای اضافه شدن به محدوده آزاد تجاری تصویب و ابلاغ خواهد شد.

بهنام‌جو اضافه کرد: امیدواریم کارهای مقدماتی در این زمینه هر چه سریعتر شروع شده و عملیات اجرایی در این زمینه آغاز شود.

وی بیان کرد: در کنار منطقه آزاد تجاری که امتیازات و ویژگی‌های خاص خود را دارد، ما در منطقه ویژه اقتصادی نمین نیز با ایجاد زیرساخت‌ها سعی کردیم تا شرایط مناسب برای سرمایه‌گذاران را مهیا کنیم که ظرفیت گمرک، فرودگاه و شهرک‌ها و نواحی صنعتی در محدوده این منطقه می‌تواند یک توان مضاعف باشد.

استاندار اردبیل صادرات‌محوری را ویژگی منطقه ویژه اقتصادی نمین برشمرد و ادامه داد: امیدواریم در فاز اول و در ۴۰۰ هکتار سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی انجام شده و تا پایان امسال با فراهم شدن سایر زیرساخت‌ها توسعه سرمایه‌گذاری‌های بیشتری را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

منبع