مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان اردبیل گفت: از 17 مهرماه سال 97 تاکنون بیش از 9700 نفر از دانش آموزان دختر و پسر در قالب کاروان های راهیان نور بسیج دانش آموزی به مناطق عملیاتی شمالغرب کشور اعزام شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ندای شمالغرب اردبیل، سرهنگ پاسدار ایرج نقی پور عصر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان اردبیل اظهارداشت: کاروان های راهیان نور دانش آموزی استان اردبیل در سال ۹۷ با بیش از ۹۷۰۰ نفر از دانش اموزان دختر و پسر به مناطق عملیاتی شمالغرب کشور در اردبیل به کار خود پایان داد.

نقی پور با اشاه به اینکه اعزام کاروان های راهیان نور دانش آموزی با هماهنگی قرارگاه راهیان نور دانش آموزی امام حسن عسگری (ع) استان اردبیل که متشکل از کمیته های اجرایی اداره کل آموزش و پرورش، سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل و همکاری سایر دستگاه های اجرایی از جمله نیروی انتظامی، اورژانس و ..به نحو احسن و با موفقیت انجام شد افزود: این اعزام ها از اوایل سال تحصیلی ۹۷ به منطاق شمالغرب کشور آغاز و در چهارم آذر ماه سال ۹۷ به پایان رسید.

وی از اعزام ۱۵ کاروان در بخش خواهران و ۱۵ کاروان در بخش براردان به مناطق عملیاتی شمالغرب کشور خبرداد و تصریح کرد: در مجموع ۳۰ کاوران دانش اموزان دختر و پسر از مدارس دوره دوم متوسطه و پایه های دهم ویازدهم از مناطق و نواحی نوزده گانه استان اردبیل به مناطق عملیاتی شمالغرب کشور اعزام شدند.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان اردبیل بیان کرد: در این عملیات بزرگ فرهنگی و تربیتی ۱۹۸ دستگاه اتوبوس جهت اعزام این دانش آموزان برای بازدید از مناطق عملیاتی شمالغرب کشور بکارگیری شد.

دبیر قرارگاه راهیان نور امام حسن عسگری (ع) با بیان اینکه بیش از ده ها نفر از عوامل اجرایی متشکل از مربیان ، روحانیون، مدیران مدارس، راویان دفاع مقدس، عوامل پشتیبانی، امنیتی و درمانی در طول مسیر کاروان های راهیان نور دانش آموزان را همراهی کردند.

نقی پور مهم ترین برنامه های تاثیر گذار اردوهای راهیان نور دانش آموزی را برگزاری نمایش میدانی عملداران و شبی با شهدا عنوان کرد وافزود: این برنامه ها با رویکرد جنگ تحمیلی و گرامیداشت یاد وخاطره شهدای جنگ تحمیلی و مجاهدت های خاموش و ایثارگری های شهدا در مناطق عملیاتی شمالغرب کشور برای دانش آموزان برگزار شد.

وی با بیان اینکه دانش آموزان به مدت ۲ روز از یادمان های شهدای این مناطق در طول کاروان های راهیان نور شمالغرب کشور بازید می کردند، عنوان کرد:د بازدید از یادمان های شهدای گمنام تمرچین ، یادمان شهید بروجردی و یادمان شهید باکری از دیگر بخش های این عملیات تربیتی و فرهنگی برای دانش آموزان بود.

نقی پور با اشاره به اینکه برگزار ی مسابقات فرهنگی، دلنوشته برای جشنواره، رهاورد سرزمین نور واحکام شرعی از دیگر برنامه های اردوی راهیان نور دانش آموزی بود تصریح کرد: در این دوره از اعزام راهیان نور دانش آموزی، تلاش شد با برگزاری برنامه های متنوع دانش آموزان بیش از پیش با شکوهتر از سال های گذشته دانش اموزان با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان اردبیل در پایان از تمامی عوامل و دست اندر کاران این عملیات بزرگ فرهنگی و تربیتی هر دو دستگاه اجرایی اداره کل اموزش و پرورش و سپاه استان قدردانی کرد وافزود: امسال علاوه برحضور فرماندهان سپاه نواحی و روسای ادارات اموزش و پرورش کاروان های راهیان نور دانش اموزی را همراهی کردند بلکه موجب دلگرمی دست اندر کاران راهیان نور و دانش آموزان اعزامی نیز در این مناطق شدند.

انتهای پیام/