شهرام حبیب‌زاده در گفت و گو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، از آغاز موج پنجم کرونا از استان‌های جنوبی کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: خیز جدید کرونا از نوع ویروس پیشرفته هندی و آفریقایی بوده و هم اکنون در استان‌های جنوبی کشور به ویژه سیستان و بلوچستان، بوشهر، کرمان، یزد و تهران شیوع گسترده […]

شهرام حبیب‌زاده در گفت و گو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، از آغاز موج پنجم کرونا از استان‌های جنوبی کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: خیز جدید کرونا از نوع ویروس پیشرفته هندی و آفریقایی بوده و هم اکنون در استان‌های جنوبی کشور به ویژه سیستان و بلوچستان، بوشهر، کرمان، یزد و تهران شیوع گسترده ای دارد و به سمت مناطق شمالی کشور در حال حرکت است.

وی از احتمال گسترش ویروس کرونا در اوایل تیرماه و مردادماه سال جاری خبر داد و افزود: شهروندان باید دستورالعمل‌های کرونایی از قبیل استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم حضور در تجمعات را به طور جدی رعایت کنند و از برگزاری هر گونه مراسم عروسی و عزاداری خودداری نمایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به عدم استفاده از ماسک برخی افراد به ویژه سالمندان به دلیل تزریق واکسن کرونا اشاره کرد و گفت: واکسن تا درصد مشخصی در برابر ویروس کرونا مقاوم است و تا واکسیناسیون سراسری و کاهش آمار مبتلایان قطعی باید به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه داد.

حبیب‌زاده به تشریح آخرین آمار تزریق واکسن کرونا در اردبیل پرداخت و افزود: بیش از ۶۶ هزار نفر واکسن نوبت اول، بیش از ۲۴ هزار نفر واکسن نوبت دوم و در مجموع بیش از ۹۰ هزار نفر نیز واکسن کرونا را به طور کامل دریافت کرده اند.

وی آمار بستری‌های روزانه کرونا در ۲۴ ساعت گذشته را ۳۳ نفر اعلام کرد و گفت: خوشبختانه در شبانه روز گذشته مورد فوتی کرونایی نداشتیم اما تعداد بیماران بد حال در بخش مراقبت‌های ویژه به ۴۰ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به آمار کل بیماران بستری همزمان در بیمارستان‌های استان اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۱۷۷ بیمار کرونایی در استان بستری هستند که در ۲۴ ساعت گذشته شاهد ترخیص و بهبودی ۲۷ بیمار کرونایی بودیم.

حبیب زاده بیان کرد: هم اکنون شهرستان اردبیل در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های مشگین شهر، پارس آباد، خلخال، گرمی، بیله سوار، نیر، نمین، سرعین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند.

انتهای پیام/

منبع