وحید خلوصی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر اظهار کرد: بیش از یک میلیون و ۵۳ هزار و ۳۸۵ نفر در استان اردبیل برای دریافت کارت ملی ثبت‌نام کردند که ۹۷ درصد جمعیت استان اردبیل را شامل می‌شود. وی تصریح کرد: از این تعداد تاکنون کارت ملی هوشمند ۸۹۷ هزار و […]

وحید خلوصی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر اظهار کرد: بیش از یک میلیون و ۵۳ هزار و ۳۸۵ نفر در استان اردبیل برای دریافت کارت ملی ثبت‌نام کردند که ۹۷ درصد جمعیت استان اردبیل را شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: از این تعداد تاکنون کارت ملی هوشمند ۸۹۷ هزار و ۱۴۳ نفر در استان اردبیل صادر شده و تحویل متقاضیان شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: هر چند تعدادی از کارت‌های ملی هوشمند در دفاتر پیشخوان و ادارات موجود است ولی سعی ما بر این است تا مراحل صدور کارت برای متقاضیان و واجدین شرایط را تسهیل کرده و به سرعت زمینه صدور کارت را مهیا کنیم.

خلوصی از ثبت‌نام‌کنندگان برای دریافت کار ملی هوشمند خواست تا با شماره‌گیری #۴۰۶۰۹۰* و یا با مراجع به ثبت احوال از وضعیت کارت ملی هوشمند خود اطلاع کسب کنند.

وی افزود: همکاران ما به صورت آنلاین در خدمت همشهریان هستند تا کارت ملی آنها را تحویل بدهند.

خلوصی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: شناسنامه نوزادان در حال حاضر به صورت یک روزه صادر می‌شود و هیچ مشکلی در صدور شناسنامه نوزاد با انتخاب نام برای آنها وجود ندارد.

وی اضافه کرد: نمایندگی ثبت احوال در بیمارستان علوی آماده ارائه خدمات است و به زودی نمایندگی دیگری را نیز در بیمارستان سبلان اردبیل راه‌اندازی می‌کنیم تا به امر صدور شناسنامه نوزادان سرعت بیشتری بدهند.

خلوصی بیان کرد: افراد دارای ۱۵ سال نیز در کوتاه‌ترین زمان می‌توانند شناسنامه مکانیزه جدید همراه با عکس دریافت کنند.

وی در مورد تعویض شناسنامه‌های قدیمی به شناسنامه‌های جدید مکانیزه نیز ادامه داد: افرادی که شناسنامه قدیمی دارند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و ثبت احوال می‌توانند با طی کردن مراحل کوتاه شناسنامه خود را مکانیزه کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: ما در قالب سامانه «سهم» آماده ارائه خدمات به همشهریان هستیم تا با توجه به ثبت اطلاعات خانوارها امکان ارائه خدمات مطلوب‌تر به این همشهریان فراهم آید.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر