به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت الاسلام حسین کثیرلو در مراسم راه اندازی سامانه دادرسی الکترونیکی اظهار کرد: همزمان با هفته قوه قضائیه و در راستای اجرای بخشنامه ابلاغی از سوی مرکز مبنی بر راه اندازی دادرسی الکترونیکی، فاز دوم این سامانه در دادگستری استان فعالیت خود را آغاز نمود. وی گفت: در فاز […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت الاسلام حسین کثیرلو در مراسم راه اندازی سامانه دادرسی الکترونیکی اظهار کرد: همزمان با هفته قوه قضائیه و در راستای اجرای بخشنامه ابلاغی از سوی مرکز مبنی بر راه اندازی دادرسی الکترونیکی، فاز دوم این سامانه در دادگستری استان فعالیت خود را آغاز نمود.

وی گفت: در فاز اول، برقرای ارتباط الکترونیکی زندان با محاکم بود که خوشبختانه هم اکنون بیش از ۸۵ درصد دادرسی‌های ما بین زندان و محاکم در دادگستری استان از طریق الکترونیکی برگزار می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان افزود: در فاز دوم که امروز به بهره برداری رسید طرفین پرونده و یا وکلای آنان می‌توانند با ثبت درخواست دادرسی الکترونیکی خود، در وقت مقرر بدون مراجعه به شعب و محاکم اقدام به برقراری ارتباط الکترونیکی نموده تا فرایند دادرسی را از این طریق انجام گیرد.

وی افزود: این سامانه در تمامی حوزه‌های قضائی تابعه استان فعال بوده و طرفین پرونده در تمامی حوزه‌های قضائی می‌تواند با شعبات خود فرایند دادرسی الکترونیکی را انجام دهند.

انتهای پیام/

منبع