بهزاد ستاری در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: با تحقق بالاترین پوشش غربالگری آمبلیوپی توسط بهزیستی استان اردبیل توانستیم در ۹ ماهه سال‌جاری در جایگاه مناسبی از این حیث در کشور قرار گیریم. وی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش معاونت پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی کشور استان اردبیل با غربالگری ۱۰۵ درصدی […]

بهزاد ستاری در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: با تحقق بالاترین پوشش غربالگری آمبلیوپی توسط بهزیستی استان اردبیل توانستیم در ۹ ماهه سال‌جاری در جایگاه مناسبی از این حیث در کشور قرار گیریم.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش معاونت پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی کشور استان اردبیل با غربالگری ۱۰۵ درصدی گروه هدف کودکان ۳ تا ۶ سال رتبه اول و بالاترین پوشش برنامه غربالگری آمبلیوپی و سایر اختلالت بینایی را در کشور به خود اختصاص داد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با تقدیر از همراهی و همکاری خانواده‌ها و همکاران مجری برنامه، از آنها خواست در صورتی که در خانواده خود و اطرافیان کودک ۳ تا ۶ ساله دارند و هنوز مورد سنجش قرار نگرفته اند به پایگاه‌های سنجش بینایی مراجعه کنند.

ستاری با اشاره به اینکه خانه‌های بهداشت و مراکز سلامت، مراکز مثبت زندگی و اداره‌های بهزیستی آماده پذیرش این کودکان هستند، تصریح کرد: سهم استان اردبیل در برش کشوری غربالگری بینایی کودکان سه تا ۶ سال ۴۹ هزار نفر بود که در اردبیل به غربالگری ۵۱ هزار و ۳۹۰ کودک در کشور استان برتر شناخته شدیم.

وی مسئولیت خانواده‌ها را در تأمین سلامت جسمی کودکان مهم ارزیابی کرد و گفت: هرقدر اختلالات بینایی و شنوایی زودتر و در سنین پایین تشخیص داده شوند درمان این نوع بیماری‌ها نیز راحت است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با بیان اینکه بهزیستی برای ارائه خدمات به خانواده‌های دارای کودکان معلول در صف مقدم دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان قرار دارد، افزود: با برنامه‌های پیشگیرانه کشوری ولادت کودکان با معلولیت‌های خاص به حداقل رسیده و ما نیز تلاش می‌کنیم تا با ارتقای خدمات بهزیستی به جامعه هدف کاستی‌های این خانواده‌ها را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام/

منبع